Наричаме ги „онези дни“. Апетитът ни се повишава, ставаме раздразнителни, задържаме излишни течности, коремчето се подува... Симптомите на ПМС понякога могат да бъдат кошмарни. Знаем ли как да се справим с онези дни и какво може да облекчи неразположенията ни?

Черният шоколад, както и храните богати на калций, могат да ни помогнат. Споделяме още няколко полезни храни и билки, с които ще бъдете във форма дори по време на месечния цикъл.

Зеленчуци

Жените губят около 30-80ml кръв, както и желязо по време на всяка менструация. Ето защо е важно да консумират храни, които са богати на желязо, без да прекаляват с тяхната консумация, за да не предизвикат нежелано подуване на корема. Преди настъпването, а и по време на месечния цикъл, добавяйте към ястията и пресните зеленчукови сокове магданоз.

Той съдържа съединение, наречено апиол, което е изключително ефективно за облекчаване на менструалните спазми. За да не допуснете дефицит на желязо, хапвайте спанак.

Той съдържа достатъчно количество хранителни вещества като витамин Е, витамин В6 и магнезий, които могат да облекчат менструалните спазми.

Плодове

Гладът за сладкиши преди и по време на месечния цикъл е познат на всяка жена. Много е важно какви захари приемате. Консумирането на определени плодове може да ви помогне да намалите захарния глад.

Също така плодовете са богати на фибри, което ще намали и риска от появата на запек. Хапвайте банани, защото те ще спомогнат за регулиране на червата, което е важно за тези жени, които страдат от диария по време на техния месечен цикъл.

Плодовете съдържат и витамин В6, който ще помогне за облекчаване на мускулните крампи. Ананасът е друг чудесен плод, който трябва да добавите в ежедневното меню. За съдържащия се в него бромелаин се смята, че помага за отпускане на мускулите. Други плодове, които е добре да консумирате са портокали, кайсии, сливи, праскови.

Ядки и семена

Ядките и семената са добри източници на енергия и са богати на протеини, мастни киселини, витамини, минерали, фибри и други хранителни вещества. Така например, орехите са богати на омега-3 мастни киселини, които са известни с това, че имат противовъзпалителни и болкоуспокояващи свойства.

Освен това, орехите са богати и на магнезий и витамин В6. Една чаша от тях ще ви осигури около 31% от препоръчителния дневен прием на витамина.

Добавете към ястията и смутитата със сусам. Той е богат на хранителни вещества, за които е доказано, че намаляват спазмите, свързани с менструацията. Сусамът е чудесен източник на витамин В6, цинк, калций и магнезий, мастни киселини, които могат да отпуснат мускулите ви.

Слънчогледовите семена са богати на витамин Е, както и на минералите цинк и магнезий, които също намаляват коремните спазми. Консумацията на семки спомага и за синтеза на невротрансмитера допамин. Не забравяйте да хапвате и бадеми, фъстъци, тиквени семки.

Чай

Билковите чайове са една от най-добрите напитки за облекчаване на мускулните спазми, тъй като кофеиновите могат да изострят симптомите на ПМС.

Кои билки да изберете?

Чаят от лайка съдържа свойства, които облекчават мускулните спазми и това помага за намаляване на напрежението, което води до тревожност и раздразнителност. Също така билката действа противовъзпалително, намалява производството на простагландини и облекчава менструалните спазми.

Ментата действа като естествен мускулен релаксатор и потиска апетита. Към чайовете винаги добавяйте ароматната канела. Тя има противовъзпалителни и спазмолитични свойства, които облекчават менструалните неразположения.

Чаят от босилек и мащерка съдържа кафеена киселина, която има аналгетично или обезболяващо действие.

Още по темата

Джинджифилът може да помогне при гаденето и подуването на корема, а в Китай се приема от векове за облекчаване на менструалните болки.

Зеленият чай спомага за понижаване нивата на естроген и това може да помогне на ендокринната система да функционира по-ефективно.

Снимки: istock