Диета и алкохолни напитки обикновено не вървят добре заедно. Диетолозите обикновено препоръчват по време на спазване на режим на хранене, да избягваме консумацията на алкохолни напитки.

Но ако обичате с обяда или вечерята да пийвате по една чаша или сте на лятно парти, важно е да знаете кои напитки и в какви количества може да си позволите и с кои трябва да сте по-внимателни, когато искате те да не се отразят на диетата ви.

Вино

Обичате да пийвате от онези сладки и ароматни вина? Тогава имайте предвид, че ще добавите още 100-150 калории на чаша. Ако спазвате диетичен режим на хранене, може да си позволите бяло и червено вино, които са без допълнително добавени вкусове.

Една чаша от тях ще прибави към дневното ви меню около 100 до 120 калории. Изберете ли от сладките вина с игриви мехурчета в тях, калориите се покачват значително. Белите вина съдържат по-малко въглехидрати, за разлика от червените.

От друга страна червените са по-богати на антиоксиданти, а някои киселини в тях, могат да забавят натрупването на мастни клетки.

Бира

Забравете за мита, че бирата прави коремче. Не е виновна напитката, а мезетата, с които я комбинирате. Не забравяйте, че съдържа 90% вода. Ето защо е подходяща за вашите диетични режими на хранене. Когато сте на диета винаги избирайте по-светлите бири, те са с по-ниско съдържание на калории, около 45 за 100 мл, диетичните съдържат около 25 калории, а тъмните имат най-много.

Бирата е богата и на много витамини, като В2 и В3. Има много малко мазнини, а калориите от тях се изразходват много по-лесно и бързо. Това не означава, че трябва да прекалявате с консумацията на тези напитки.

Докато спазвате диета, може да си позволите да изпивате по една-две малки бири на ден. Тъй като те винаги са в компанията на мезе, внимателно избирайте и него. Хапвайте салати, пилешко печено месо, гуакамоле със сухар, но забравете за колбасите и пържените лакомства.

Тъй като е лято и е време за коктейли, добре е да знаете с кои от любимите ви, може би не само летни напитки е добре да внимавате, когато искате да запазите талията си тънка.

  • Мартини – 160 калории
  • коктейл „Манхатън“ – 164 калории
  • Дайкири – 125 калории
  • коктейл „Космополитън“ – 210 калории
  • коктейл „Маргарита“ – 280 калории
  • Ягодово дайкири – 250 калории
  • Джин с тоник – 150 калории
  • Куба либре – 140 калории
  • Мохито – 140 калории
  • Блъди мери – 120 калории

Когато искате да смесвате алкохолни напитки с така наречените разредители, избирайте тези, които са с по-малко калории.

Още по темата

Такива са пресен лимонов сок, сок от касис, пресен портокалов сок, сода, домашно приготвен студен чай. Содата е чудесен разредител на спиртните напитки или прави добра компания на чаша вино.

Снимка: istock