Хранителните навици и диетата са много важни за здравословното състояние. Доказано е, че продължителното спазване на здравословен хранителен режим може не само да намали риска от заболявания, но и да удължи средната продължителност на живота.

Ако искате да живеете по-дълго или поне да опитате да удължите живота си, яжте по-често следните храни:

Орехи

Порция орехови ядки на седмица намалява значително риска от сърдечносъдови заболявания поради голямото количество омега-3 мастни киселини в тях. Това доказват редица изследвания.

Освен това, орехите подобряват и работата на храносмилателната система, от която също пряко зависи качеството и продължителността на живота.

Морски дарове

Морските дарове и рибата също са много богати на омега-3 мастни киселини. Ето защо те също трябва да присъстват по-често на трапезата. Полезните мастни киселини удължават живота на определени клетки в тялото и по-точно определени вериги в ДНК. По този начин общата продължителност на живота се удължава.

Препоръчителни са тихоокеанската сьомга, аншоата, херингата, скумрията и пъстървата.

Кафе

Кафето е много полезно в разумни количества. Антиоксидантите в него се борят със свободните радикали като по този начин намаляват риска от развитие на туморни клетки и скъсяване на средната продължителност на живота.

Пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни са много богати на витамини от група B. Те са основна съставна част от средиземноморската диета, която доказано е полезна за здравето.

Пълнозърнестите храни намаляват холестерола, а заедно с него и риска от заболявания на обмяната на веществата и сърдечносъдовата система.

Черен шоколад

Натуралният шоколад има редица ползи за организма. Той е богат на антиоксиданти, полезни мазнини и протеини. Той доказано намалява кръвното налягане и риска от сърдечносъдови заболявания и усложнения. Едно британско изследване показва, че около 17% от хората, консумиращи черен шоколад редовно, имат по-нисък риск от ранна смърт.

Още по темата

Листни зеленчуци

Листните зеленчуци са другата храна, която неизменно трябва да присъства на трапезата. Листните зеленчуци са бедни на калории, което ги прави идеални за диета и сваляне на излишни килограми.

От друга страна, веществата в тях са полезни в превенцията на старческата деменция. Те доказано подобряват паметовите и мисловните процеси. Можете спокойно да ядете повече от 1 порция листни зеленчуци на ден.

Боровинки

Боровинките са сред най-полезните горски плодове. Те имат изключително мощни антиракови свойства. Фитохимикалите в тях се борят отлично със сериозни заболявания на сърдечносъдовата система, нервната система, храносмилателната система. Тези вещества, наречени антоцианини, увеличават еластичността на кръвоносните съдове като по този начин улесняват кръвообращението и намаляват кръвното налягане.

Снимки: iStock