Обичате ли грозде? На пазара вече можем да открием любимите си сортове и да се насладим на вкуса им, но и да бъдем по-здрави.Един от най-вкусните плодове е богат източник на витамини А, С, В6 и фолиева киселина, както и важни минерали като калий, калций, желязо, фосфор, магнезий и селен. Вижте няколко причини да хапвате от него всеки ден, докато все още му е сезон. 

Полезно е за костите 

Гроздето е чудесен източник на хранителни микроелементи като мед, желязо, манган, които са от изключително значение за формирането и здравината на костите. Добавянето на грозде  към ежедневното хранене, може да намали риска от появата на свързани с възрастта заболявания, като остеопороза.

Манганът е изключително важен елемент за организма, защото помага за белтъчната обмяна, образуването на колаген, за функциониране на нервната система.

Грижи се за здравето на сърцето

Консумацията на грозде спомага за увеличаване нивата на азотния оксид в кръвта, което предотвратява образуването на кръвни съсиреци. Ето защо този чудесен плод е една естествена превенция срещу появата на сърдечни пристъпи.

Също така, антиоксидантите, на които е богато, предотвратяват окисляването на LDL холестерола, което блокира кръвоносните съдове и е основен фактор, допринасящ за различни коронарни усложнения. 

Гроздето е богато и на съединенията ресвератрол и кверцетин, които се боря със свободните радикали и възпаленията в организма, които предизвикват.  

Помага при главоболие

Ако страдате от главоболие причинено от стрес, месечно неразположение, мигрена, хапнете грозде или изпийте чаша пресен сок от плода. За хората, които страдат от мигрена, се препоръчва да започват деня си с чаша сок от грозде.

Антиоксидантите, на които е богато, както и важните хранителни елементи ще спомогнат за регулирането на баланса в организма, който е една от най-честите причини за появата на главоболие. 


Кажете „Край!“ на запека

Един от най-подходящите плодове за облекчаване на запека е гроздето. То се класифицира като слабителна храна, тъй като съдържа органични киселини, захар и целулоза. Редовната консумация на грозде стимулира и чревните мускули и стомаха. Богато е на неразтворими фибри, които спомагат за редовността на стомаха и изхождането.

Дава енергия

Една хубава порция грозде или чаша сок от плода, ще допълнят съдържанието на желязо в организма и ще намалят умората. Гроздето е подходящо за хапване и в следобедните часове, в които започвате все по-силно да чувствате умората на работния ден.

От друга страна се препоръчва като плод на страдащите от анемия, за да могат не само чрез хранителни добавки, но и чрез храната да балансират нивата на желязо в организма. 

Още по темата

Бъбречни заболявания

Гроздето може значително да намали киселинността на пикочната киселина, като по този начин намалява и напрежението върху бъбреците. Тъй като има и високо съдържание на вода, ще спомогне за синтеза и отделянето на урина, което също спомага за елиминирането на пикочната киселина.

Гроздето има прочистващ ефект върху тялото, а антиоксидантите в него спомагат на всички системи в организма да функционират както трябва. 

Снимки: Istock