Чувствате по-често умора, настинките сякаш са част от вашето ежедневие, а заедно с всичко това са се появили и други неразположения. Очевидно нещо е нарушило вашия баланс и добро здраве. Въпреки и да мислим, че живеем сравнително здравословно, има навици, които могат да влошат здравето ни. Вижте някои от тях.

Погрешна диета

Ако на този етап спазвате диета, помислете какво е менюто в нея. Към диетите с ниско съдържание на въглехидрати или такива, които изключват цели групи храни, трябва да бъдем с повишено внимание.

Често такива хранителни режими не дават възможност за баланс и поддържане на добро здравословно състояние. Изключването на цели групи храни крие риск от потенциално опасни за здравето хранителни дефицити.

Големи порции

Приготвяте домашна храна, която взимате в кутия и за офиса, но порциите са големи. Това, че храната ви е домашна и здравословно приготвена не означава, че трябва да прекалявате с порциите. Не забравяйте, че половината от чинията ви трябва да е пълна със зеленчуци, останалата част се разпределя за чистите меса, рибата, въглехидратите и полезните мазнини.

Не релаксирате след работа

След края на работния ден е много важно да намерите баланса и да се отърсите от стреса. Ако не си създадете навика да го правите, това може да доведе до хронично повишаване на нивата на кортизола, което причинява нарушения на съня, наддаване на тегло, спад на имунитета и други.

Практикувайте йога, посещавайте фитнес или друго спортно занимание, срещайте се с приятели, поглезете се с масаж или с ароматерапия у дома.

Изключвате напълно мазнините

Всички сме чували за трансмазнини и тяхното вредно действие. Но не бива всички видове мазнини да бъдат изключвани от менюто ви. Консумирането на сурови ядки, ленено семе, зехтин, авокадо, ни помагат да бъдем по-здрави и когато се приемат в умерени количества дори могат да подпомогнат отслабването.

Бързо хранене

В забързаното ежедневие почти винаги хапваме на крак. Бързо сдъвкваме храната и дори и тя да е здравословна, сякаш не усещаме вкуса ѝ, защото гоним графици. Е, този лош хранителен навик не само може да е причина за появата на дългосрочни стомашни проблеми, но когато храната не се сдъвква бавно и старателно, голяма част от важните хранителни елементи не се усвояват от организма.

Освен това, скоро след като сте хапнали усещате глад, което е причина да се храните по-често, а това може да се отрази на фигурата ви.

Още по темата

Нямате здравословни закуски

Между храненията и особено в следобедните часове, винаги ни се иска да хапнем нещо малко. Хубаво е да имаме на разположение шепа сурови ядки, пресни плодове, зеленчуци или здравословно смути.

Консумирането на вафли, сандвичи и други не е добра идея. Тези храни повишават нивата на кръвната захар, трупаме излишно тегло. Докато ядките и плодовете помагат да поддържаме едни добри енергийни нива.