Магнезият е много важен минерал за здравето. Той е хранителен елемент, който може да се получи с храната, заради което трябва да се наблегне на определени продукти, в чийто състав в изобилие влиза магнезият.

Магнезият помага в борбата с безсънието, сочат резултати от последни изследвания на британски учени. Инсомнията е страдание, което може сериозно да увреди начина на живот и здравословното състояние. Храните, богати на магнезий помагат за по-здрав сън.

За какво още помага магнезият?


  • При мускулни болки
  • Предменструален синдром
  • Стрес
  • Депресия
  • Чести изблици на гняв
  • Мускулни крампи
  • Костни проблеми
  • При лошо усвояване на калция

Магнезият отговаря за толкова много процеси в тялото. Той участва в регулирането на хормоните и най-вече тяхното усвояване от клетките.

Кои са най-добрите източници на магнезий?

Шоколад

Не се чудете дали да посегнете към шоколада още сега! Направете го, защото той ще ви донесе чудесни количества магнезий. Не забравяйте само, че това се отнася за натуралния шоколад.

Тиквени семена

Тиквените семки са много богати на магнезий. Те могат да се консумират сурови или печени, в салати, супи, ястия, печива, дори десерти.

Още по темата

Авокадо

Авокадото е богато освен на полезни мазнини и на магнезий. В него се съдържат завидни количества на полезния минерал – цели 29 мг за 100 г авокадо, което е наистина впечатляващо.

Кафяв ориз

Ако страдате от безсъние, яжте кафяв ориз на вечеря. В него се съдържат доста добри количества магнезий, който ще ви помогне да заспите по-лесно.

Спанак

Спанакът е превъзходен листен зеленчук. В него освен много магнезий се съдържат и желязо, витамин А, С, Е и К, фолиева киселина, много фибри, калий. Той е прекрасен и трябва да присъства по-често на трапезата ви както пресен, така и сготвен.

Снимки: iStock