Една от най-често използваните съставки в кулинарните рецепти са мазнините. Добавяме такива, които са ни любими или тези, които се вписват в бюджета ни. Когато избираме с каква мазнина да овкусим ястията си, трябва да мислим и за ползите от нейната консумация. Споделяме 7 от най-добрите мазнини за готвене и техните ползи за здравето.

Зехтин Extra Virgin

Зехтинът е основна съставка в средиземноморската диета. Неговата консумация може да повиши добрия холестерол и да намали стойностите на лошия в кръвта. Този вид зехтин не е подходящ за готвене при висока температура, но е чудесен за лек завършек върху пица, спагети, студени сосове, салати. Той е богат на антиоксиданти и хранителни вещества, за разлика от рафинирания зехтин.

Масло от тиквени семки

Тиквеното масло се е използвало още отпреди 300 години. В кулинарията най-често се добавя към десерти, супи, салати, сосове, яхнии. Както всички изброени масла, така и то може да бъде част от вашите разкрасяващи рецепти за кожа и коса.

Невероятните ползи от гроздето (галерия)

Предимствата от консумацията на тиквеното масло са много. То подобрява здравето на сърцето, кръвообращението, укрепва костите, предотвратява депресията, стимулира растежа на космите, балансира хормоните и защитава простатата.

Кокосово масло

Кокосовото масло е идеално за пържене. То съдържа 90% наситени мастни киселини, лауринова киселина, която може да помогне за унищожаване на бактерии, различни видове патогени и може да понижи нивото на холестерола в организма.

Кокосовото масло също подобрява метаболизма и е подходящо за диетични режими на хранене. За да получите възможно най-голяма полза за здравето, винаги избирайте необработено кокосово масло. Вкусът е чудесен, ароматът му прекрасен.

Краве масло

Вече не е толкова трудно да се намери хубаво масло. В специализираните магазини за млечни продукти или от домашна ферма, то съдържа наситени мазнини, витамини А, Е и К2, които са важни за кожата, кръвта, очите и имунната система. Качественото масло подобрява здравето на червата.

Хапвайте ряпа за здраво сърце и хубава кожа

Оризово масло

Въпреки че не се среща във всеки хранителен магазин, заслужава си да потърсите маслото, което е често срещано в японската кухня. То е чудесен избор за готвене при висока температура. Оризовото масло е богато на ценни антиоксиданти, които регулират стойностите на холестерола.

Също така съдържа витамин Е, който е антиоксидант и спомага за предпазването на клетките, включително мускулните клетки, от увреждане в следствие на свободните радикали.

Масло от авокадо

Друго масло, което е чудесно за вашите кулинарни шедьоври, особено изискващи висок градус на приготвяне е маслото от авокадо. Съдържа добри количества мононенаситени мазнини, лутеин, антиоксиданти.

Редовната консумация на масло от авокадо доказано подобрява здравето на очите. Добавено към хубава салата, може да подобри усвояването на важни хранителни елементи, които се съдържат в зеленчуците.

Още по темата

Рапично масло

Това е чудесно масло за готвене, защото вкусът му е неутрален, има лека текстура, висока толерантност към топлина. Също така рапичното масло съдържа омега-6 и омега-3мастни киселини, които са в много добро съотношение, за разлика от това в други растителни масла като царевичното.

Смята се, че консумацията на високи количества омега-6 мазнини в сравнение с омега-3 може да стимулира възпалението в организма, което води до повишен риск от заболявания. Омега-3 мазнината в маслото от рапица е алфа-линоленова киселина, която е свързана с намален риск от сърдечни заболявания.

Снимка: istock