Рутината в тренировките на много хора включва кардио и вдигане на тежести, както и упражнения със собствена тежест. Повечето треньори следват установени програми, които предлагат на своите клиенти.

Трениращите много често започват с кардио по предварителна програма за загрявка, чак след това преминават към упражненията с тежести.

Най-добрата тренировка за изгаряне на повече калории

Може би ще поискате да преосмислите този начин на упражняване, защото той се оказва една от най-големите грешки според треньора Макс Лоуъри.

Той споделя пред Reader's Digest, че е огромна грешка да се прави кардио преди силовите упражнения, защото по този начин тялото се изтощава значително преди същинската тренировка на мускулите.

Ако искате усилията ви да дадат 100% резултати, разменете двата вида упражнения.

При аеробната тренировка сърцето изпомпва повече кръв и кислород от мускулите, за да осигури енергия. Така след като приключите с кардиото се изморявате твърде бързо при силовите упражнения.

Грешки в храненето и тренировките, които състаряват

Още по темата

Според Лоуъри, интензивната и изтощителна кардио сесия може да изчерпи възможностите на мускулите, оставяйки ви неспособни да вдигнете дори един дъмбел след това.

В резултат нито усилията ви за отслабване ще се възнаградят, нито ще успеете да изградите добра мускулна маса, ако това е целта ви.

Освен това трябва да се отбележи, че упражненията със собствена и добавена тежест са най-добрите за изгаряне на повече калории.

За да избегнете травми и разтежения, никога не пропускайте загрявката преди тренировка, както и разтягането след като приключите. Тази рутина предпазва мускулите и дава комфорт по време на и след тренировка.