Кой би отказал вкусни наденички и торта за десерт след тежък работен ден? Тежката и обилна вечеря обаче не е добър избор. Води не само до напълняване, но и до редица здравословни проблеми.

Някои храни са особено полезни за консумация след 18 часа, когато трябва да е и ранната полезна вечеря. Ако обаче ви се похапва нещо след това, лягате си късно, огладнели сте, а не можете да заспите на празен стомах, ето какво можете спокойно да хапнете.

Кои са 5-те най-полезни храни за консумация след 18 часа?

Черен шоколад


Страхотна новина за любителите на десертите преди лягане. Тъмният шоколад е изключително богат на антиоксиданти и флавоноиди. Черният шоколад е полезен за талията ви, но и за сърцето, кръвоносните съдове, понижава холестерола, повишава нивата на серотонин. Това ви успокоява и предразполага към лесно заспиване.

3 примерни менюта за диетична вечеря

Лека зеленчукова супа


Бистрата зеленчукова супа има положителен ефект върху организма късно вечер. Много е подходяща за късна вечеря, когато имате нужда да се заситите, но без да преяждате. Течностите в супата, наситени с хранителни вещества от зеленчуците, засищат и ускоряват отделянето на мелатонин – така важен за съня. Гореща супа преди лягане гарантира здрав сън и тънка талия.

Бадеми


Вкусните и полезни бадеми са отличен източник на фибри, засищащи глада преди лягане. Те помагат в контрола на кръвната захар, инсулина и разграждането на мазнините.

Най-богатите на протеини зеленчуци

Тиквени семки


Тиквеното семе е много подходящо за късна закуска преди лягане. В него има голямо количество засищащи фибри, минерали, витамини, най-вече магнезий, който е от огромно значение за добрия сън.

Ориз


Според изследванията, оризът има свойството да намалява инсомнията с до 46%. Той провокира секрецията на важни за съня хормони. Не прекалявайте с голяма порция ориз обаче, защото той е богат на въглехидрати.

Още интересни статии, които да прочетете:

Снимки: iStock