Когато избираме да следваме определена диета, трябва добре да помислим как тя ще помогне на тялото ни. Чували ли сте за диетата на д-р Андрю Уайл? Неговият антивъзпалителен режим е предпочитан дори от някои популярни личности като Лар и Кинг, Ник Нолти.

Това не е план за отслабване, въпреки че някои хора губят и излишни килограми докато го спазват, но без да губят енергията си и ставайки по-здрави.

Диетата на д-р Андрю Уайл може да се превърне в начин на живот и ако изключите някои вредни навици и спортувате редовно, със сигурност ще се чувствате много по-балансирани.

Кои храни може да консумирате и консумацията на кои е добре да избягвате?

Въглехидратите съставляват 40% до 50% от дневните ви калории по този план. Те трябва да идват от цели зърна (като кафяв ориз, овесено брашно и пълнозърнест хляб), боб и зеленчуци (сладки картофи).

Полезните мазнини трябва да съставляват 30% от дневния прием на калории. Обогатете менюто си с такива, които са богати на омега-3 мастни киселини като авокадо, ядки и масла от ядки, яйца, ленено и конопено семе, риби като сьомга, сардини, черна треска и херинга, шафраново масло, слънчогледово масло. Студено пресованият зехтин също може да бъде част от храненето ви.

Диетата на астронавтите

Протеините съставлява 20% до 30% от дневните ви калории. Животинският протеин е ограничен, с изключение на рибата, някои сирена и киселото мляко. Не забравяйте и за растителните източници на протеини като боб, соя и соеви продукти.

Преработени храни като чипс и бисквити, продукти със съдържание на фруктозен царевичен сироп и всяка храна, произведена с хидрогенирани масла, са изключени от списъка с храните за диетата. Чаят се препоръчва пред кафето.

Любителите на виното могат да си позволят една – две чаши червено вино на ден. Ако ви се хапва сладко, разрешена е консумацията в малки количества на черен шоколад, който е с минимум 70% съдържание на какао.

Антивъзпалителната диета предлага гъвкавост на менюто, но се ограничава консумацията на месо, включително и пилешко и мляко до два пъти седмично. Но морски дарове и риба може да хапвате почти всеки ден.

Сутрешни навици, от които пълнеем

Уайл препоръчва да се приемат и някои витамини и минерали под формата на хранителни добавки, като: витамини С и Е, селен, мултивитамини, съдържащи витамин D и фолиева киселина, калций (само за жени), рибено масло (само ако не ядете мазна риба два пъти седмично), коензим Q10, добавки с джинджифил и куркума.

Още по темата

Какво още трябва да знаете за този хранителен режим?

Подходящ е за вегетарианци, като се отстранят животинските продукти. Препоръчва се намаляване на пшеничните продукти, но се изключва напълно глутенът.

Режимът е богат на зеленчуци, плодове каквито обичате, пълнозърнести храни, здравословни мазнини, червено вино, ако ви се пие, но умерено. Избягвайки консумацията на преработени храни, приготвяйки храната си с по-малко количество сол, може да ви помогне да подобрите много показатели като кръвно налягане, кръвна захар, холестерол, както и да намалите риска от сърдечни заболявания, болестта на Алцхаймер, да облекчите неразположенията свързани с артрита.

Избягвайте пърженето, приготвяйте ястията си с печене, варене, на пара, задушаване.

Не на последно място пийте достатъчно вода.

По материали от webmd.com