Здравословните продукти доставят на тялото ни жизненоважни хранителни вещества. Някои храни се смятат за особено полезни. Наричат ги суперхрани.

Определени суперхрани обаче могат да предизвикат наддаване на тегло, въпреки полезните си свойства. Те са калорични и богати на мазнини и протеини, криещи риск от напълняване, особено ако се прекали с количеството.

Още суперхрани, за които не сте подозирали! 

От кои суперхрани се пълнее?

Микс от ядки и сушени плодове 

Ядките са много богати на мазнини. Сушените плодове пък съдържат много по-концентрирани въглехидрати и захари, отколкото пресните. Зърнените миксове, съдържащи ядки, сушени плодове и парченца шоколад са здравословен избор, който обаче трябва да се консумира в изключително малки количества.

Сьомга 

Месото на тази риба е едно от най-богатите на омега-3 мастни киселини. С порциите обаче трябва да се внимава, защото в стандартна порция сьомга се съдържат средно между 200 и 300 калории. Това в допълнение към останалите храни, приети през деня, може да се окаже в излишък.

Смутита

Спанак, кейл, пресни билки – всички тези зелени съставки в здравословното ви смути могат да доведат до напълняване, колкото и невероятно да звучи. Повечето здравословни рецепти за смути съдържат и други полезни алтернативни съставки като оризово мляко, бадемово мляко, кокосово мляко, фъстъчено масло. Всички те са изключително калорични и лесно могат да ви заблудят.

Чия

Семената от чия са сред най-полезните суперхрани. Те са питателни, богати на минерали, протеини, полезни мазнини, витамини и множество антиоксиданти. Внимавайте с тях обаче, защото само в 12 грама семена от чия се съдържат 60 калории. Количеството тук е от голямо значение.

10 суперхрани за ускоряване на метаболизма

Още по темата

Тъмен шоколад 

Черният шоколад е сочен като суперполезен и това е факт. Богатството му на антиоксиданти и флавоноиди носи куп ползи за здравето. Ако тъмният шоколад не е напълно натурален, в него се съдържат добавени захари. В стандартно блокче шоколад се съдържат приблизително 450 калории. Колкото и да е полезен, черният шоколад трябва да се яде по малко.

Червено вино

Червеното вино е суперхрана, по-точно супернапитка, която е полезна за сърдечносъдовата система. То обаче е доста калорично и може да е една от причините за напълняването ви или трудностите в отслабването, които изпитвате.

Авокадо 

Като говорим за суперхрани, няма как да пропуснем авокадото. То съдържа полезни ненаситени мазнини, които подобряват сърдечносъдовото здраве, намаляват холестерола и риска от хипертония и инфаркт.

Прекаляването с количеството авокадо обаче може да се окаже лоша идея за талията ви. Едно стандартно авокадо съдържа приблизително 320 до 350 калории.