Когато се упражнявате по няколко пъти в седмицата, за да отслабнете, искате максимума от рутината си за минимум време. В забързаното ежедневие не всеки има време за продължителни тренировки по 2 часа във фитнес залата. Въпреки това мечтаното тяло продължава да е преследвана цел.

Как да отслабнете по-бързо? Кои са най-подходящите упражнения за целта, които изискват изгаряне на повече калории за по-малко време? 

Кардио 

Всички кардио тренировки са подходящи за отслабване, тъй като предизвикват ускоряване на пулса. А щом е налице забързан пулс, метаболизмът също се ускорява. По този начин тялото бива стимулирано да разгражда мазнини, за да осигури повече енергия за изпълняване на упражненията.

Вдигане на тежести 

Органите, сърцето и мускулатурата се нуждаят от „гориво“, за да работят. Вдигането на тежести увеличава мускулната маса, а големият мускул изисква повече енергия, за да работи. Енергията идва като се разграждат повече калории. Колкото по-голям и развит е мускулът, толкова повече калории са му необходими, за да извършва работа. Дори в момента да не се упражнявате, развитата мускулатура изгаря калории.

Лицеви опори 

Това изключително силово упражнение напряга всички групи мускули. Заради това е необходима доста енергия. Тя идва от изгарянето на голямо количество калории за кратко време.

Коремни преси 

Коремните преси също изискват повече калории за изпълнението им, особено ако в тях са включени и краката.

Клекове 

Клековете тонизират и стягат много мускули, включително седалището, бедрата, прасците, раменните мускули.

Опори на легло

Помагат да се стегнат мускулите на гърба, гърдите и ръцете. Изискват изгаряне на доста калории за изпълнението им.

Редуването на тези упражнения в различните дни носи бързи резултати в топенето на мазнини.

Снимки: iStock; Pinterest