Когато се опитваме да отслабнем, пробваме различни режими на хранене. Някои включват консумацията само на плодове и зеленчуци, други само на протеини, трети позволяват тестени лакомства и т. н. Здравословната диета трябва да бъде балансирана и да не липсват основни групи храни, както и въглехидрати.

Едно от най-важните неща, които трябва да знаете за въглехидратите е това, че те ни дават енергия. Но често те се свързват със затлъстяването. Въглехидратите се разделят на две групи – прости (сладкиши, лакомства, газирани подсладени напитки, тестени изделия и т. н.) и сложни (ориз, картофи, боб, леща, фасул, овесени ядки и други). 

Още по темата

Първите причиняват промени в нивата на кръвната захар и инсулина, повишават апетита, имат ниска хранителна стойност и от тях пълнеем.

Вторият тип въглехидрати спомагат на тялото да обработва мазнини, дават енергия, ситост, не натоварват излишно нивата на кръвната захар и са подходящи за диета. Кои полезни растителни въглехидрати да добавите към вашата, вижте в галерията ни.