Един от най-важните хранителни елементи, от които тялото ни се нуждае е рибеното масло. Него можем да си го набавим чрез консумацията на риба, морски дарове или приемайки го под формата на хранителни добавки. Рибеното масло е изключително богато на омега-3 мастни киселини.

Рибите, които съдържат в големи количества тези мастни киселини са  скумрия, херинга, риба тон, сьомга. Как приемът на рибеното масло помага на тялото ни?

За здраво сърце

Омега-3 мастните киселини в рибеното масло са полезни за здравето на сърцето. Те са полезни при потискане на неравномерен сърдечен пулс и могат да понижат нивата на триглицеридите, като по този начин се намалява и рискът от инфаркти и сърдечни удари.

Откъде да си набавите омега-3, ако сте веган?

Подобряване на паметта 

Рибеното масло е от съществено значение за оптималната мозъчна функция, тъй като омега-3 мастните киселини са основните градивни елементи за мембраните и клетъчните структури. Нервните клетки в човешкото тяло се нуждаят от тези елементи. Според изследвания рибеното масло може да подобри паметта.

Редуциране на телесното тегло

За да елиминирате излишните килограми е важно да следвате здравословна диета и да спортувате редовно. Но добавянето на рибено масло към вашия план може да ви помогне да ускорите процеса. Рибеното масло намалява апетита, помага за по-добрата ефективност на тренировката, както и процеса на съхраняване на мазнините.

За добро настроение

Серотонинът е ключов мозъчен химикал, който помага за регулиране на настроението и процеса на запаметяване на информация. Редовният прием на рибено масло спомага за синтеза на серотонин, което от своя страна подобрява настроението, социалното поведение, прави ни щастливи.

За здравето на очите

Редовната консумация на рибено масло може да намали риска от развитието на синдрома на сухото око. Последни проучвания показват, че омега-3 мастните киселини спомагат за поддържането на здравословно ниво на влагата в очите и подпомагат производството на сълзи.

Кожата ви ще бъде по-красива

Благодарение на способността си да възстановяват клетъчните мембрани, омега-3 мастните киселини „ремонтират“ увредените кожни клетки отвътре. Мощният противовъзпалителен ефект помага за намаляване на зачервяването и раздразнението, допринася значително за красотата на кожата.  

Още по темата

За силен имунитет

Диетата, богата на омега-3, може значително да увеличи активирането и броя на В-клетките в организма, което го прави и по-устойчив по време на настинки. Също така, мастните киселини имат положителен ефект при високо кръвно налягане, високи нива на кръвната захар, безсъние и други.

Благоприятства здравето на бременната

Омега-3 мастните киселини са важни градивни елементи на мозъка на фетуса, очите и нервната система. За бременната омега-3 са от решаващо значение за подпомагане на имунната система, както и за намаляване на риска от следродилна депресия.

Важно! Преди да приемете рибено масло под формата на добавки е необходимо да се консултирате с лекар или фармацевт.