Ако се борите с килограмите вероятно знаете колко трудна и неравностойна е тази битка. Когато човек иска да отслабне, обикновено опитва различни начини, за да постигне желаните резултати.

Не всички хранителни режими и видове тренировки са подходящи за всеки организъм. В зависимост от спецификите на метаболизма на отделния човек, съпътстващите му заболявания (ако има такива), както и нивата на стрес в организма му, резултатите могат да варират.

В търсене на бърз и по-кратък път към мечтаната фигура, много хора се доверяват на различни митове и погрешни схващания за метаболизма.

Как се постига идеалният метаболизъм?

Те ги водят по грешен път и в много случаи именно следването на подобни митове е в основата на липсата на резултати въпреки положените усилия за отслабване.

Кои са митовете за метаболизма, на които не трябва да се доверявате?

Мит: Гладуването от време на време ускорява метаболизма

Един от актуалните напоследък начини за отслабване, в които много хора вярват, е гладуването в определени часове на денонощието. Според режима на хранене, наречен периодично гладуване, е необходимо да се въздържаме от хранене в рамките на 16 часа. През останалите 8 часа от денонощието приемаме цялата предвидена храна, която иначе бихме изяли при нормален режим на хранене.

Ако има резултат при този начин на хранене, той ще е краткотраен. Обикновено килограмите се връщат с пълна сила, а като капак на всичко можете да си причините и някое заболяване, като диабет например.

6 начина да ускорите метаболизма без усилия

Прекалено дългото време, в което организмът не получава хранителни вещества, тоест страда от недостиг на енергия, той изпитва стрес. По време на този стрес се активира режим на запазване на мазнините и приетите калории. Когато се храните в 8-те часа, в които е позволен прием на храна, организмът складира всички вещества под формата на мазнини за всеки случай.

Мит: Метаболизмът се забавя през нощта

Звучи логично, защото не се движим, но всъщност не е съвсем така. През нощта се активират други, различни от дневните процеси в организма, които обаче също изискват изгаряне на калории. Заради това не е погрешно да похапваме нещо преди лягане или късно вечерта. Важно е да знаем кои храни са подходящи за хапване именно в този късен диапазон от денонощието.

Мит: Суперхраните ускоряват метаболизма

Факт е, че суперхраните са изпълнени с много и все важни за организма хранителни вещества. Но ако наблягате на тези суперхрани в големи количества, ефект в отслабването няма да има, вероятно ще е тъкмо обратното.

Мит: Нямате никакъв контрол над метаболизма си

Имате чувството, че пълнеете само като гледате как някой яде вафла. Чудите се как така най-добрата ви приятелка е кльощава, а не пропуска нито един ден без да си похапне торта или кроасан. Да, нейният метаболизъм е бърз и разгражда въглехидратите, така че да се трансформират в енергия, а не в мазнини.

Още по темата

Диета 16:8 или така нареченото периодично гладуване

Мит: Хапването по 5-6 пъти на ден ускорява метаболизма

Консумацията на храна до 6 пъти на ден в малки порции предотвратява глада. Разпределянето на порциите, така че да не оставате гладни наистина поддържа нивата на кръвната захар и инсулина в норма. Това обаче се случва само при условие, че внимавате какви точно калории приемате. Ако те са наситени мазнини, бързи въглехидрати, захари, пържени храни, преработени продукти, ефект изобщо няма да има.

Мит: Кафе с кокосово масло ускорява метаболизма

Този мит е напълно погрешен. Кокосовото масло е полезно, но прекалено честата му консумация също крие рискове. Все пак то съдържа наситени мазнини, които имат своите негативни страни. За да ускорите наистина метаболизма си, стартирайте деня не с кафе с кокосово масло, а с полезни протеини (яйца, растителни протеини), плодове, зеленчуци, полезни мазнини (авокадо, риба), пълнозърнести храни.