Спортувате ли редовно, а правите ли лицеви опори? Ако досега те не са били сред любимите ви упражнения, споделяме няколко добри причини, които ще ви накарат да започнете да ги изпълнявате. Количеството енергия и сила които са необходими, за да направите 20 лицеви опори съвсем не са малко.

Още по темата

Те са едни от най-мощните тренировки. Стандартните лицеви опори активират всеки мускул на горната част на тялото, като им помагат да станат по-силни.

Има много начини, по които може да ги изпълнявате – с повдигнати крака, с широк хват, класически лицеви опори, лицеви опори за трицепс, такива, които се изпълняват на един крак и други. Какви са другите ползи от тяхното практикуване, вижте в галерията ни.

Как се изпълняват класически лицеви опори?

След като разгреете добре цялото тяло, трябва да си осигурите равна и удобна повърхност, която да не е хлъзгава. Следва да поставите дланите на пода, малко по-широко от раменете и вертикално на тях.

Двата крака са изтеглени назад в контрашпиц, като тежестта пада върху дланите. Гърбът, дупето и краката трябва да бъдат в права линия. Започнете бавно да се спускате надолу. Сгъването на лактите трябва да е между 30 и 45 градуса. Когато раменете ви се спуснат малко под лактите, трябва да се върнете в изходна позиция. Изпълнявайте бавно лицевите опори, за да не се нараните.

Важно! Преди да започнете да правите лицеви опори, тялото ви трябва да е много добре раздвижено.

Този вид упражнение трябва да бъде избягвано, ако:

  • имате контузии в областта на лактите, китките, раменете, гърба
  • имате наднормено тегло
  • сега започвате да спортувате активно
  • сте бременна