Всеки иска да има слаба и стройна фигура. Постига се трудно, изискват се хранителни промени и много движение. Някои хора прибягват до диети за бързи резултати, които обаче също толкова бързо им връщат килограмите след това. Други пък посягат към така наречените „здравословни храни“, които можем да видим по щандовете на повечето магазини. Поставяме здравословни в кавички, защото това определение само по себе си не означава задължително, че даден продукт е наистина здравословен.

Има много храни, които биват обявени като здравословни, но всъщност не са и е добре да ги избягвате в името на фигурата и здравето си. Ето някои от тях.

Как трябва да се храни една жена на 30, 40, 50, 60-годишна възраст?

Нискомаслени продукти

Обезмаслените или нискомаслените продукти се смятат за полезни, но това не е така. Мазнините са извлечени по фабричен път от тях чрез различни процеси, след което те биват запълнени с други съединения, които да поддържат текстурата, вкуса, аромата на продукта. Често това са подобрители, захари и консерванти, които имат не много полезно влияние върху организма.

Подсладено кисело мляко

Колкото и примамливо и здравословно да изглежда киселото мляко с плодове, овесени ядки или аромати, то не е такова. В тези млека се съдържат големи количества добавени захари, оцветители, ароматизатори, всичките вредни за здравето.

Вегетариански чипс или солети

Дали ще вземете обикновен или веган чипс е все едно. Веган или вегетариански не означава здравословен. Не забравяйте, че във всички преработени храни се съдържат съединения, които имат за цел да оформят текстурата, вкуса и аромата на продукта. В някои от тях дори се съдържат повече мазнини и въглехидрати от един голям млечен шоколад например.

Овесени барчета

Думите „мюсли“, „овесени ядки“, „пълнозърнести“ обикновено се свързват със здравословни продукти. Само заради тази дума в определението на даден продукт много хора са склонни да го предпочетат като полезен.

Полезни и вредни храни за червата (галерия)

Изследване, публикувано в Ню Йорк Таймс констатира, че 71% от американците вярват, че овесените барчета са полезни, докато само 28% от анкетираните диетолози се съгласяват с това твърдение.

Тези на пръв поглед полезни междинни закуски са наситени с много излишни захари, трансмазнини, фруктозен и царевичен сироп, хидрогенирани масла и много сол.

Витаминна вода

В тези на пръв поглед здравословни напитки се съдържат излишни прости захари, които повишават риска от диабет и наднормено тегло. Освен това при всички положения е по-добре да наблегнете на плодовете и зеленчуците, от които да си набавите витамин С, вместо да посягате към изкуствените заместители.

Още по темата

Високопротеинови закуски

Изглежда като здравословна храна, но отново не е. Презумпцията за здравословност при тези храни е, че протеинът изгражда мускулатура. Щом мускулът е добре подхранен и оформен, той гори повече калории. Щом гори повече калории, значи ще изгори и излишните мазнини.

6 храни, които елиминират стреса

Често обаче тези барчета и закуски се консумират от хора, които реално нямат нужда от толкова голямо количество протеин, тъй като мускулите им не работят толкова активно въпреки тренировките и упражненията. В много случаи организмът се насища излишно с повече протеини, които не са му необходими. Резултатът е претоварване на черния дроб, бъбреците, далака, кръвоносната система.

Диетични газирани напитки

Те се приемат като здравословни, защото нямат захари, но това не означава, че не съдържат техни заместители. Изкуствените подсладители са неколкократно по-сладки от обикновените захари, което може сериозно да обърка метаболитните процеси в организма и да доведе до изтощение на панкреаса.