Правилното комбиниране на храните е от съществено значение за доброто здраве. Но не по-малко важно е и кога ги консумираме. За любимите ни храни според повечето хора подходящо време няма, обичаме да ги хапваме за закуска, обяд, на вечеря. За съжаление това може да доведе до натрупването на излишни мазнини, до влошаване на храносмилането. Кое е най-доброто време да хапвате любимите си храни?

Черен шоколад

Вкусният черен шоколад може да си позволите да хапвате сутрин на закуска. Какаото, което се съдържа в него, осигурява на организма важни антиоксиданти, които благоприятстват здравето на сърцето и забавят процесите на стареене. Но бъдете внимателни с лакомството. Не бива да хапвате повече от 25 г и то не всеки ден, защото ще започнете да трупате излишни мазнини.

Червено месо

Месото е чудесен източник на желязо, витамини от групата В. То ни осигурява важни протеини, благодарение на които сме енергични, изгаряме излишни калории, изграждаме мускули, сити сме за по-дълго време. Подходящо време през деня, в което да го консумираме е на обяд. Избягвайте да вечеряте с него, тъй като на храносмилателната система са ѝ необходими 5 часа, за да го обработи и не е добре да го хапваме преди сън.

7 природни начина да си набавите фолиева киселина

Ядки

За да бъдем в добро здраве и форма, хубаво е няколко пъти седмично да хапваме 30-50 г сурови ядки, но това трябва да се случва около обяд. Избягвайте да ги консумирате вечер, тъй като ядките са калорични и консумирани в късните часове на деня са предпоставка за покачване на телесното тегло.

Портокали

Сочните плодове са чудесни за вашите междинни закуски. Те благоприятстват функцията на храносмилателната система, ускоряват метаболизма, повишават енергийните нива.

Паста

Подходящо време за консумация на паста е сутрин или на обед. За предпочитане е тя да бъде оризова, царевична или пълнозърнеста, тъй като осигурява фибри и има по-нисък гликемичен индекс. Избягвайте да я консумирате вечер, тъй като има повече калории и само ще натрупате излишни килограми.

Още по темата

Домати

Добавете домати към сутрешния сандвич. Консумацията им на закуска, улеснява работата на стомаха и панкреаса. Но избягвайте консумацията им на вечеря. Доматите съдържат оксалова киселина, която може да окаже влияние върху калиево-натриевия баланс. Ако е в по-големи количества може да доведе до задържане на излишни течности и на другия ден да бъдете подпухнали.

Картофи

Хапвайте ги до обяд. Картофите са източник на въглехидрати, които са важни за нашите енергийни нива. Също така регулират нивата на холестерола и ни осигуряват важни витамини и минерали. Въпреки че са вкусни и полезни не бива да ги консумираме на вечеря, а за обяд те трябва да са не повече от 1-2, тъй като са предпоставка за покачване на телесното тегло.

Ето още няколко препоръки за подходящо време за консумацията на определени храни:
Банани – на закуска и обяд;
Ябълки – за закуска;
Сирене – на закуска;
Ориз – на обяд.

По материали от brightside.me