Макадамията е невероятно вкусна и здравословна ядка. Родината ѝ е Австралия, заради което цената ѝ е доста по-висока от тази на други видове ядки. Въпреки това обаче тя заслужава специално място на трапезата, защото е не само вкусна и с мека текстура – тя е невероятно полезна.

1. Дава енергиен тласък.

Макадамията е много богата на фибри, протеини, витамин В1, манган, мед, витамин Е, мононенаситени мастни киселини. Цялата тази съвкупност от хранителни вещества ви поддържа сити задълго и с оптимални нива на енергия в тялото.

Ябълки и бадеми – защо са най-добрата комбинация?

2. Контролира кръвната захар.

Ядките на макадамията са чудесен регулатор на диабета и помощник в превенцията му, благодарение на мононенаситените мазнини в състава си.

3. Изгражда костите и ги подсилва.

За здрави кости е необходим не само калций, но и манган, а той се среща в изобилие в макадамията. Този минерал помага за изграждането на здраво костно вещество и укрепване на съществуващото.

4. Защитава мозъка.

Макадамията съдържа изобилие от витамин Е и антиоксиданти. Те предотвратяват окислителните процеси в нервните клетки, от които е изграден мозъкът. Консумацията на макадамия цялостно подкрепя здравето на нервната система.

5. Понижава холестерола.

Тази ядка е богата на фибри, които имат свойството да противодействат на образуването на холестеролни плаки. Консумацията на макадамия в комбинация с листни зеленчуци и полезни протеини помага за значително подобряване на липидния профил. Това предпазва от сърдечносъдови заболявания.

6. Предпазва от инфаркт.

Освен фибрите, антиоксидантите и мононенаситените мастни киселини в макадамията я правят приятел в превенцията на инфарктите и инсултите.

7. Помага за отслабване.

Ако се борите с килограмите, добавяйте по 3-4 ядки макадамия към салатите си. Те ще помогнат на метаболизма ви да се ускори.

Чудните ползи за здравето от кашуто

Още по темата

8. Подкрепят здравето на чревните бактерии.

Макадамията действа като пребиотик. Богатството ѝ на фибри подхранва полезните бактерии в червата, което подобрява не само храносмилателната, но и имунната функция на микробиома.

9. Противодейства на запека.

Отново благодарение на фибрите макадамията помага в нормалните и регулирани изхождания, като в допълнение премахва подуването и газовете.

10. Има противоракови свойства.

Антиоксидантите в макадамията неутрализират оксидативния стрес в тялото и стимулират правилното делене на клетките. Това предпазва от поява на злокачествени промени в тъканите.