Всичко, което слагаме в устата си, оказва влияние върху здравето ни, включително и интимното. Вагината притежава изключително крехка среда, която лесно може да бъде повлияна от неправилното хранене и недостатъчно добрата хигиена. Вагиналното здраве зависи до голяма степен от това какви храни консумираме и дали те нарушават естествените полезни бактерии във вагиналната флора.

За да бъде вагината ви здрава и с ненарушен pH-баланс, вижте кои са най-добрите и най-лошите храни за нея.

3 неща, които никога да не правите с вагината

Яжте колкото се може повече пробиотични и пребиотични храни

Подобно на чревната флора, вагиналната също е изградена от фин баланс на полезните бактерии в нея, който осъществява защитни и контролни функции. Нарушенията в този баланс правят вагината уязвима към инфекции. За да подпомогнете нейното здраве, консумирайте пробиотични храни, които носят в себе си полезни бактерии, например кисело мляко и ферментирали храни. Пребиотиците също са много важни, тъй като са богати на фибри, а те подхранват полезните бактерии.

Наблягайте на ядки и други здравословни мазнини

Полезните мазнини в орехите, зехтина, авокадото са от голямо значение за баланса във вагиналната флора. Мазнините в тези храни имат свойството да контролират и холестерола, което също играе роля в поддържането на баланса във вагиналната флора. Бадемите също са чудесен избор, тъй като са богати на калций и витамини от група В, които предотвратяват поява на вагинит.

Избягвайте преработените храни

Тези храни трябва да се избягват по много причини, тъй като не носят абсолютно никакви ползи за здравето, в това число и за вагиналното здраве. Изкуствено създадените или преработени хранителни продукти нарушават функциите на имунната система, понижават защитите на вагиналната флора и създават условия за поява на бактериална вагиноза, гъбички, сухота, болки по време на секс, инфекции на пикочните пътища.

Захарта не е препоръчителна

Захарите подхранват дрождите във влагалището и създават условия за безконтролното им разрастване. Захарта е противоположност на про- и пребиотиците, което прави поддържането на здравословен баланс на флората силно затруднено.

Често срещани видове вагини

Още по темата

Този дисбаланс може да предизвика инфекции, болезненост, дразнене, сухота, сърбеж.

Намалете консумацията на месо и млечни продукти, съдържащи изкуствени хормони

Много е трудно да разберете как точно е обработвано месото, което купувате. Затова се доверявайте на доказани производители с безупречна репутация. Така ще намалите риска от прием на третирани с хормони меса и млечни продукти. Те влияят изключително зле на лигавицата на вагината, което я прави податлива на инфекции и други опасни заболявания.

Хидратирайте се добре

Тъй като вагината е покрита изцяло с лигавица е важно тя да бъде добре хидратирана. Това става, като пиете достатъчно течности на ден и се храните балансирано.