Фурмите са сладкият плод на определен вид палмово дърво. Те са едни от най-богатите на хранителни вещества плодове, които в изсушено състояние са още по-наситени. Срещат се в тропическите райони на целия свят. Чудесен заместител на захарта са и могат да присъстват в повечето сладкиши и десерти.

Какво съдържат фурмите?

Фурмите са изключително богат източник на диетични фибри, магнезий, ниацин, рибофлавин, витамин В6, фолати, витамини А, К, C, фосфор, желязо, натрий, калий, сяра, цинк, магнезий. Заради богатия набор от хранителни вещества, фурмите са особено полезни. Ето защо трябва да ги ядем по-често.

10 здравословни ползи от мангото

При липса на енергия

Сушените фурми са с концентрирано количество глюкоза, фруктоза и сукроза. Те дават моментален тласък на енергийните нива, когато имате нужда от това, особено преди и след тренировка.

Стимулират функциите на мозъка и нервната система

Богатото наличие на антиоксиданти във фурмите допринася за тяхната предпазваща функция спрямо оксидативните процеси в мозъка, пречещи на нормалните му функции.

Помагат при запек

Тъй като във фурмите се намират много фибри, това облекчава изхождането и го прави по-лесно и редовно.

Стопира диарията

Балансиращото действие на фибрите помага и при разстроени черва. Фибрите във фурмите действат като пребиотик, подхранвайки чревните бактерии и възвръщайки баланса в червата.

Полезни са при анемия

Фурмите са богати на желязо, витамини от група В, както и магнезий. Тези елементи си взаимодействат така, че желязото да се усвои максимално и да се избегне недостигът на хемоглобин.

Още по темата

Предотвратяват сърдечносъдови заболявания

Благодарение на антиоксидантите в състава си, фурмите са полезни за предотвратяване на хронични и животозастрашаващи заболявания на сърцето и кръвоносната система. Високото съдържание на фитохимикали в тях се бори с тези дегенеративни заболявания. Освен това фурмите контролират кръвното налягане и холестерола в кръвта.

Най-важните ползи за организма от зеления фасул

Предотвратяват слепота

Витамин А във фурмите е свързан с превенцията на прогресивна слепота при възрастни хора. Количеството му е наистина завидно в този плод.

Борят се с рака

Антиоксидантите и фитохимикалите във фурмите имат свойството да се борят със свободните радикали, причиняващи рак.

Костно здраве

Във фурмите има доста добро количество калций, който допринася в превенцията на остеопороза. Калцият е важен за добро здраве на костите, ноктите, косата и зъбите.

Важно е да не се злоупотребява с количеството фурми, защото са много калорични и богати на захари.