Магнезий

Ако често се чувствате раздразнителни, напрегнати, тъжни, може би ви липсва магнезий. Минералът участва в над 300 процеса в тялото. Той е отговорен за поддържането на нервите и мускулите, помага за регулирането на имунната система, контрола на кръвната захар, метаболизма и други. Не допускайте дефицит на магнезий, а добавете към менюто ситъмен шоколад, авокадо, бадеми, кашу, банани, семена от чиа, ленено семе.

Важни хранителни елементи за жени след 30

Витамин В12

Дефицитът на този витамин се свързва със силна болка в ставите, задух, проблеми с паметта, лошо настроение и други. Вегетарианците и веганите са изложени на най-голям риск от недостиг на витамин В12. Ако не ограничавате групи храни, витаминът може да си го набавите чрез консумацията на червено месо, яйца, млечни продукти.

Още по темата

Според специалисти други витамини, освен В12, които могат да подобрят настроението ни са В3, фолиева киселина и В6.

Витамин С

Витамин С е важен за имунитета, синтеза на колаген, но приемът му се свързва и с по-добро настроение, подобряване на интелектуалното функциониране, паметта. Важно е всеки ден да приемаме този витамин, който е важен и за правилното усвояване на желязото, което, както споменахме вече, също играе важна роля в подобряване на настроението.