Главоболието е едно от най-честите неразположения. Освен консумация на кофеинови и алкохолни напитки, има редица други храни, които могат да отключат главоболие. Някои от тях дори консумираме ежедневно, без да предполагаме, че ни вредят. На кои да обърнете внимание?

Отлежало сирене

Обичаме да хапваме синьо сирене, чедър, фета, бри, пармезан, гауда и други, които са преминали процеси на стареене. За съжаление, консумацията им може да се окаже причина за появата на главоболие, тъй като тези сирена съдържат тирамин. Тираминът обикновено се образува в храни, които естествено мухлясват, мариноват, опушват, ферментират. 

От друга страна може да заложим на консумацията на пресни сирена като котидж, моцарела, която не е пушена, рикота, фермерско сирене.  

7 признака на дефицит на витамин C

Цитрусови плодове

Киселите плодове като лимони, портокали, грейпфрути, могат да повлияят на нивото на pH на кръвта и това да повиши вероятността от главоболие. Също така, тези вкусни плодове съдържат тирамин и хистамин, които също могат да повлияят на здравето ни.

Студени напитки и храни 

Спортували сте, загряли сте и искате да утолите жаждата си със студена напитка или пък любимия сладолед. Това излага на риск здравето ви и главоболието, което може да изпитате, е най-малкото неразположение. 

Грешки в избора на храна, от които пълнеем

Храни със съдържание на глутен 

Знаете ли, че глутенът е протеин, който се съдържа в зърна като пшеница, ръж, ечемик, овес? Съответно присъства в много хлябове, тестени изделия. Много хора дори не подозират, че имат непоносимост към глутена и едно от най-честите неразположения, които изпитват консумирайки храни със съдържание на глутен е главоболието.