Знаете ли, че според Световната здравна организация, 1 от всеки 4 възрастни не си осигурява  достатъчно физическа активност. Работим на крак или зад бюро, хапваме нездравословно, не ходим достатъчно пеш. Липсата на редовна физическа активност ни излага на редица рискове. Сред най-сериозните са сърдечносъдовите заболявания.

Кои са знаците, че е време да започнете да спортувате и да се храните здравословно, вижте в следващите редове. 

Нямате настроение, усещате се депресирани

Колко често тъгата е част от вашето ежедневие? Едни от признаците, че е време да направите някои промени в начина ви на живот е честата смяна на настроенията, загуба на интерес към любимите ви неща, към ежедневните дейности, безсъние, липса на енергия и умора, преяждане. 

За съжаление, невинаги обръщаме внимание на тези симптоми и те могат да се задълбочат. От друга страна, редовната физическа активност и промяната в начина на хранене, допринасят за това да се чувстваме много по-добре, да повишим своята активност на различни нива. 

Кой спорт е подходящ за вашата зодия

Увеличава се рискът от ракови заболявания

Намалената физическа активност и нездравословното хранене в комбинация с ежедневния стрес, могат да допринесат за появата на ракови заболявания. Обикновено хората, които имат намалена  физическа активност и лоши хранителни навици, страдат от наднормено тегло. То може да предизвика хронични възпаления в тялото, които са предпоставка за рак. 

Страдате от затлъстяване или имате наднормено тегло

Още нещо, с което намалената физическа активност излага на риск нашето здраве е затлъстяването. Не обръщаме внимание на храненето, качваме някой друг килограм... Постепенно наднорменото тегло се е превърнало в сериозен здравословен проблем. Затлъстяването може да доведе до сърдечни заболявания, диабет тип 2, остеоартрит, да задълбочи депресията. 

Упражнения според формата на дупето

За да намалите риска от диабет тип 2

Как обездвижването повишава риска от този тип диабет? Когато не се храним здравословно и не спортуваме редовно, нивата на кръвната захар и инсулина се повишават. Когато тези нива се задържат високи във времето, тогава може да се стигне до инсулинова резистентност.

Състояние, при което клетките вече не реагират както трябва на хормона инсулин, което повишава и риска от диабет тип 2, който също е нелечим. 

Упражнения за корем, които да правите у дома

Имате болки в тялото 

Ако често се чувствате схванати, сковани, имате болки в ставите, мускулите, това вероятно се дължи на факта, че не сте достатъчно физически активни. От друга страна спортът и някои практики като йога например, спомагат за подобряване на тяхното състояние.