Дебатът за това дали определени храни предизвикват или помагат в превенцията на акне или при вече съществуващо заболяване, не е приключил. Медицината все още няма ясно становище за механизмите на това така често срещано кожно възпалително заболяване, затова и няма точни механизми за лечение. Едно обаче е сигурно – някои доказано полезни храни и хранителни групи имат благотворно влияние върху кожата и организма като цяло, затова е добре да се набляга на тях в борбата с акнето.

Акне при възрастни – какви са решенията?

Кои са храните, които имат силата да се борят с акнето?

Храни, богати на антиоксиданти

Антиоксидантите са неизменна част от здравословната диета и най-вече борбата с всички стареещи, възпалителни и злокачествени процеси в клетките на кожата, а и на организма. Сред най-богатите на антиоксиданти храни са горските плодове, бобовите, сливи, сини сливи, червени и зелени ябълки, череши.

Зеленчуци и ядки

Тези две основни групи храни са незаменима част от борбата с акнето. Най-богати на антиоксиданти зеленчуци са артишокът, сладките картофи, ядките и ядките пекан.

Ядки, богати на селен и протеини

Селенът е най-важният антиоксидант за кожата. Той спомага за трансформирането на протеините в селенопротеини, които представляват незаменими антиоксидантни ензими, предотвратяващи увреждането на клетъчно ниво. Свободните радикали са виновници за появата на бръчки, пигментни петна, акне, фини линии по кожата. Антиоксидантните ензими се борят с тези процеси.

5 грешки в грима, които причиняват акне

Още по темата

Най-богатите на селен храни са бразилски орехи, орехи, риба тон, риба треска, телешко, пуешко, пилешко.


Зърнени храни, яйца и млечни продукти

Селенът се среща също така и в овеса, пълнозърнестите храни и печива, млечните продукти, изварата, яйцата. Включвайте и тях в менюто си за здрава кожа.

Вредни навици, които водят до акне

Витамини А и D

Последните две категории храни полезни срещу акнето са тези, които съдържат витамините А и D. Срещат се в най-големи количества в рибата, продуктите с бета-каротин (моркови, тиква, сладки картофи), телешко.