Добавяме ги към любимите ни рецепти, защото те правят вкуса по-богат, интересен и сякаш не можем да си представим живота си без тях. Подправките и билките, които ни вдъхновяват в кухнята и които обичат хубавата храна. Приемаме ги като нещо, което обединява продуктите в завършен кулинарен проект, но всъщност те имат редица ползи за нашето здраве.

Ето защо не можем без тях. Какви има във вашия кухненски шкаф и кои не бива да пропускате да добавите?

Куркума

От хилядолетия се използва за облекчаване на неразположения свързани с различни състояния като артрит, болки в ставите, диабет, проблеми с храносмилането. Куркуминът, който е активна съставка в подправката, може да помогне за намаляване на риска от появата на диабет тип 2, да намали оксидативния стрес.

Малки стъпки за детокс на черния дроб

Розмарин

Чудесна билка, която трябва да имате в дома си. Освен че отварата от нея помага за заздравяване на косата и стимулиране на растежа ѝ, тя има и редица други ползи за здравето.

Розмаринът е богат на полифеноли, които подобряват храносмилането, спомагат за стабилизиране на кръвното налягане, за поддържане на добро ментално здраве.

6 полезни зърна без глутен

Риган

Обичаме да приготвяме дресинги с него, пици. Една уникална билка, която съдържа витамини А, С, Е и К, витамин В6, желязо, калций, магнезий и калий, антиоксиданти. Риганът има антимикробни и противовъзпалителни свойства. Спомага за детокс на организма, повишава имунитета и енергийните нива, подобрява храносмилането, грижи се за здравето на сърцето.

Черен пипер

Ароматен, пикантен, той е част от почти всяка кулинарна рецепта. Черният пипер стимулира храносмилателните ензими на панкреаса, което подобрява усвояването на храната. Според изследвания, редовната му консумация намалява оксидативното увреждане от свободните радикали.

Храни, борещи се с акнето и черните точки

Индийско орехче

Въпреки своя лек сладникав вкус, индийското орехче може да спомогне за намаляване на риска от бактериални инфекции в устната кухина, тъй като неговите антибактериални съединения се борят с бактериите.

Още по темата

Добавянето на индийско орехче към менюто ни може да намали образуването на плака по зъбите.

Канела

Канелата е друга подправка, която трябва да имате във вашата кухня. Освен че ароматът и вкусът ѝ подобряват настроението ни, тя спомага за намаляване на кръвната захар и холестерола, подобряване на метаболизма, храносмилането. Канелата е богата на антиоксиданти, витамини А, Е, калций, калий, желязо, магнезий и други важни хранителни елементи.