Глутенът е протеин, съдържащ се в пшеницата, ечемика, овеса, ръжта. Той осигурява еластичност на тестото. Някои хора имат непоносимост към глутен и консумацията на храни приготвени с брашно съдържащо този протеин предизвиква подуване на корема, газове, запек.

Ако и вие се стремите по някаква причина да не консумирате глутен, вижте няколко полезни зърна, които не го съдържат.

Елда

Елдата е суперхрана, която не съдържа глутен, но осигурява изобилие от антиоксиданти, включително рутин и кверцетин. Според проучвания, кверцетинът намалява възпалението и оксидативния стрес, докато рутинът намалява свободните радикали, спомага за намаляване на възпаленията, особено при артрит, подобрява здравината на кръвоносните съдове. Консумацията на елда спомага за намаляване на риска от сърдечни заболявания, намаляване на лошия холестерол, високата кръвна захар.

10 зеленчука, богати на протеини, подходящи за отслабване

Амарант

Амарантът е чудесна култура, която може да се добавя към супи, мюсли, смутита, салати. Зърната амарант имат висока хранителна стойност, осигуряват ни фибри, протеини, желязо, магнезий, фосфор и манган. Консумацията им се грижи за здравето на сърцето, спомага за намаляване на триглицеридите в кръвта, лошия холестерол.

4 причини да готвите с олио от оризови трици

Кафяв ориз

Ако спазвате диета, спокойно може да замените белия ориз с кафяв. Той е богат на фибри, протеини. Консумацията му намалява риска от диабет тип 2, сърдечни заболявания и затлъстяване. Не на последно място, кафявият ориз съдържа добри количества селен и магнезий.

Просо

Просото е друго семе без съдържание на глутен, което може да добавите към менюто си. То е с високо съдържание на фибри, желязо, витамини от група В, манган, фосфор и магнезий. Освен това е силно алкално, което го прави лесносмилаемо.

Витамини и минерали за силен имунитет през есента

Още по темата

Овесени ядки

Знаете ли, че в много биомагазини може да намерите овесени ядки без глутен. Те са вкусни, подходящи за вашите здравословни закуски, десерти. Безглутеновите овесени ядки съдържат фибри, ценни витамини и минерали. Консумацията им ни осигурява ситост, подобрява храносмилането, спомага за контрола на холестерола.

Киноа

Киноата се консумира от векове. Тя е пълноценен растителен протеин, осигуряващ ни незаменими аминокиселини, ето защо бива наричана суперхрана. Подходяща е за отслабване, като консумацията ѝ ни доставя желязо, магнезий, витамин В2 и други хранителни вещества.