Един от най-често срещаните храносмилателни проблеми, е запекът. Нередовното изхождане крие редица рискове за здравето, освен че създава и всекидневен дискомфорт. Начинът ни на хранене, редовната физическа активност, също оказват влияние върху перисталтиката на червата.

Освен сусамов тахан, овесени ядки, тиква, домашна супа, зелев сок, вижте кои полезни плодове и зеленчуци могат да ви помогнат да се справите със запека.

Сушени сливи

Вкусните сушени сливи може да добавяте към вашите смутита, овесена каша, да ги хапвате така или под формата на ошав. Те са богати на фибри, които влияят благоприятно върху перисталтиката. Освен това съдържат и фруктани и сорбитол, които са ферментируеми захари, имащи слабително действие. При някои хора, този тип захари предизвикват газове в корема.

Как нередовното изхождане вреди на здравето

Портокали

Редовната консумация на тези цитрусови плодове, не само ще ви достави известно количество витамин С, но може да помогне, ако страдате от запек. Портокалите са богати на фибри, но и на флавоноид, наречен нарингенин. Според учени, нарингенинът действа слабително.

Спанак

Чудесен е на салата или в комбинация с месо, други зеленчуци. Спанакът е добър растителен източник на магнезий. Редовната му консумация благоприятства здравето на дебелото черво, което го прави подходящ зеленчук в борбата със запека.

Киви

Богато е на витамин С, има малко калории, което го прави подходящо за вашата диета. Това, което го прави специално е, че за разлика от повечето плодове като круши, сливи, праскови, нектарини, кивито не съдържа толкова захари и не предизвиква подуване на корема и газове.

Ако страдате от запек, хапвайте редовно от него, ще ви осигури и важните за доброто храносмилане фибри.

Круши

Може да ги хапвате така или да си приготвяте сок от тях. Това са едни от най-добрите плодове, които се препоръчват при запек. В тях също се съдържат фибри, сорбитол или фруктоза. Крушите са подходящи и за вашите диетични режими на хранене.

Още по темата

Броколи

Имат малко калории, а с тях може да приготвите толкова много вкусни и здравословни рецепти. Но имайте предвид, че точно както с консумацията на брюкселско зеле и карфиол, броколите могат да предизвикат подуване на корема и образуване на газове. Затова, ако не ги консумирате редовно, започнете с малки количества.

Краставици

Знаем, че трябва да пием поне по 8 чаши вода на ден. Ако страдате от запек, помислете си дали приемате достатъчно вода. Това, което прави краставиците подходящи за вашата диета срещу запек, е че съдържат много вода. Добавяйте ги всеки път към вашата салата или ги хапвайте така. Те са чудесни за лека закуска между храненията.