Знаете ли, че колагенът е основният структурен протеин в различни съединителни тъкани в човешкото тяло? Благодарение на него, нашата кожа е еластична, сияйна. С течение на времето, колагенът намалява. Затова, ако искаме да забавим появата на бръчки е важно да консумираме всеки ден полезни храни, които съдържат колаген, но и спомагат за неговото производство. Ето какво да не пропускате.

Костен бульон – съдържа колаген и риба – спомага за синтеза

Ако искате да си осигурите нещо вкусно, питателно и богато на колаген, приготвяйте си по-често костен бульон. Той е богат на биоактивната форма на протеина, която тялото усвоява веднага. Ако си приготвяте телешки, той е богат на колаген тип I, който е полезен за здравето на кожата. Бульонът от пуешко и пилешко месо, ще ви осигури колаген тип II, който поддържа функцията на ставите.

5 храни, които да ядете и 4, които да избягвате по време на менструация

Не пропускайте да добавите към менюто си и по-мазни риби, като сьомга, скумрия, пъстърва. Те съдържат цинк и минерали, които стимулират синтеза на колаген. В допълнение, рибата е храна, богата на омега-3 мазнини, които хидратират кожата.

                                                           Снимка: pexels

Яйца

Хапвайте яйца и доставете на тялото си не само протеини, но и колаген. Яйцата са богати и на сяра, която е необходима за синтеза на колаген и детоксикация на черния дроб, което благоприятства състоянието на кожата.

Какви храни трябва да включва диетата ви според възрастта ви