Напуканите пети са често срещан кожен проблем, който се проявява не само през летните месеци, когато времето е по-сухо. Причините за напукването на петите могат да бъдат много и различни, като недостатъчно подхранване на кожата в тази област, наднормено тегло, носене на неподходящи обувки, менопауза, миене на краката с твърде топла вода, но също така и дефицит на някои витамини и минерали. Вижте от кои хранителни елементи се нуждае вашата кожа, освен от витамин B3, за да бъде здрава, гладка и да нямате напукани пети.

Витамин A

Обикновено свързваме този витамин със здравето на очите, но витамин А е един от най-важните за поддържането и подмладяването на кожната тъкан. Той насърчава клетъчното делене и растежа, включително смяната на кожните клетки, което прави кожата по-гладка и здрава.

Дефицитът на витамина може да доведе до сухота на кожата, лющене, напукване, дори в областта на петите.

Добри хранителни източници на витамин А са моркови, домати, яйца, зелените зеленчуци, портокали и други.

Храни, които съдържат колаген и такива, които стимулират синтеза му

Витамин Е за защита на кожата

Друг важен витамин, от който не бива да лишавате вашата кожа е витамин Е. Той е мощен антиоксидант, който предпазва кожните клетки от вредните свободни радикали, произвеждани от тялото и други източници на околната среда.

Благодарение на този витамин, кожните клетки са добре поддържани, в резултат на това кожата е по-здрава, гладка и се намалява рискът от напукване на петите. Дефицитът на витамина се свързва не само с влошено състояние на кожата, но и с мускулна слабост, проблеми със зрението. Как да си набавите витамина чрез храната, вижте тук.

Витамин С подпомага подмладяването на кожата

Витамин С е другият важен антиоксидант, от който се нуждае тялото ви, за да се елиминират по-голяма част от токсините. За свободните радикали е известно, че унищожават структурните протеини на кожата, колагенови и еластинови влакна и причиняват ранна поява на бръчки, кожата става по-напукана, суха. Витамин С ни е необходим за синтеза на колаген.

Добавете към менюто си повече цитруси, киви, зелени листни зеленчуци, червени чушки.

Храни и напитки, които променят лицето ви

Цинк за заздравяване на кожата

Свързваме цинка с подсилване на имунитета по време на настинки, но той е необходим за функцията на редица ензими, които имат много ползи за кожните клетки. Минералът спомага за деленето на клетките, растежа и заздравяването на рани.

Още по темата

Цинк се съдържа в по-големи количества в тиквените семки, морските дарове, птиче месо, пълнозърнести храни. Хапвайте ги по-често, за да намалите риска от напукване на петите.

4 бюти трика за релакс на очите

Омега-3 мастни киселини

Човешкото тяло не синтезира омега-3 мастни киселини. Те са от съществено значение за здравето на храносмилателната система, метаболизма, подпомагат кръвообращението, зарастването на раните, правят кожата по-здрава и красива. Кои храни да добавите в менюто си? Може да си набавите омега-3 мастни киселини, консумирайки ленено семе, риба, ядки. Включването на богати източници на тази основна мазнина в менюто ви може да помогне да поддържате кожата си здрава, намалявайки риска от напукване на петите.