Пролетта е най-зареждащият сезон. Поставяме ново начало, особено що се отнася до грижата за тялото ни. Зимата по-често страдаме от настинки и грип, което налага медикаменти, храним се не с толкова здравословни храни, натрупваме килограми, движим се по-малко, а в допълнение и стресът и у дома или на работното място...

Време е за пролетно прочистване на тялото, време е за детокс. Благодарение на него ще се чувстваме по-здрави, кожата ни ще подобри своето състояние, а и ще можем да свалим някой друг излишен килограм.

Кои са стъпките на пролетния детокс?

Елиминирайте или намалете консумацията на следните храни и напитки – алкохол, млечни продукти; захар, бяло брашно, колбаси, преработени и пакетирани храни, готови супи. Само няколко дни след като сте ги изключили от менюто си, ще усетите колко по-добре се чувствате без тях, а храните, които може да си позволите да консумирате, техният списък е изненадващо дълъг.

Хапвайте повече пресни плодове и зеленчуци – Особено полезни за детоксикиране на организма са цвекло, броколи и целина, спанак, горски плодове, лимони, свежи подправки, ябълки, киви.

6 пролетни диети за отслабване и детокс

Спортувайте – част от по-здравословното пролетно начало е именно спортната рутина. Спортът помага да детоксикираме тялото си, да подпомогнем функцията на лимфната система. Така например, интензивното ходене и плуването са подходящи точно за лимфната система. Йогата е чудесна за поддържане и укрепване на всички системи в тялото. Намерете вашата активност, без значение дали ще е фитнес, зумба или друг вид гимнастика, трябва да се чувствате заредени с енергия. Редовният спорт ще подобри енергийните ви нива, които в началото на пролетта при някои хора са по-занижени.

6 храни и напитки, полезни за женското здраве

Приемайте две или три порции на ден здравословни източници на протеини – те ще ви помогнат да влезете във форма след зимното похапване. Добавете към менюто си риба, качествено птиче месо, яйца, боб, леща, качествено червено месо, сурови или печени ядки, но без добавена сол.

Повече билкови чайове – билките са чудесни за детокс, подсилване на имунитета, елиминиране на излишните течности и подобряване на метаболизма през пролетта. Приготвяйте си по-често чайове от глухарче, коприва, лайка, мащерка, както и богатия на антиоксиданти зелен чай.

Малки закуски за добро настроение

Не пропускайте закуската – започнете деня си с чаша вода с малко лимонов сок и мед. Около 20 минути след това хапнете закуска, която да бъде приготвена от здравословни храни. Корнфлейкс и сок не са сред тях.

Поглезете се със сауна, парна баня, масаж на тялото – Ако имате добра поносимост към сауна и парна баня, може да ги направите част от вашата спортна рутина. Те помагат за детокс на цялото тяло, кожата, отпускане на мускулите, емоционално отпускане. Масажите на тялото също благоприятстват по много начини нашето общо здравословно състояние. Те подпомагат лимфния дренаж, което пък намалява и образуването на целулит. Не на последно място, масажите са нашата релакс терапия от ежедневния стрес.

4 ползи за здравето от ароматерапевтичните свещи

Ментален детокс – той е в основата на всичко. Стресът е постоянно край нас. Важно е да се опитате да противодействате на негативните мисли, които ни разболяват. Медитация, йога, достатъчно часове сън, промяна в начина на мислене, спорт... Всичко това помага да детоксикираме съзнанието си.

Какво може да очаквате, когато започнете вашия пролетен детокс?

Тялото подсказва когато му е нужно прочистване, но и когато това се случва са възможни някои неразположения, които не бива да ви плашат, като:

Главоболие – често срещано е, но този дискомфорт обикновено преминава в рамките на няколко дни.

Запек – ако това се случи, добавете към менюто си смляно ленено семе.

Още по темата

Побеляване на езика, лош дъх – напълно нормална реакция на организма. Почиствайте добре езика си 2 пъти дневно.

Пъпки – пъпките, които изчезват в рамките на няколко дни също са знак, че тялото ви се чисти.

Умора – не бива да гладувате, просто включете в менюто си достатъчно свежи плодове и зеленчуци, както и протеини.

Силно желание за сладкиши – знаете ли, че можем да развием зависимост към захарта и захарните изделия? Хубавото е, че тя не е трудна за преодоляване. Когато ви се прияде нещо сладко, залъжете глада си за него с черен шоколад с поне 75% какао, сушени плодове, без добавена захар, пресни плодове.

Снимка: iStock