Обичате ли чай от мента и лайка? А знаете ли, че тези напитки помагат да намалим напрежението в натоварените дни с повече стрес. Храните, които консумираме, могат да повлияят много на състоянието ни. Някои ни карат да се чувстваме мудни (тестени и захарни изделия), докато от други се чувстваме по-добре.

Какво да ядете при различни неразположения?

При главоболие

Пригответе си мароканска супа. Ние ви предлагаме два варианта, които да опитате. Супата съдържа ароматни подправки, протеини, магнезий, които действат противовъзпалително и помагат за отпускане на кръвоносните съдове и облекчаване на главоболието. Тук и тук, може да видите двете рецепти за мароканска супа.

При запушен нос и напрежение в синусите

Чесън, пикантни подправки и храни, могат да ви помогнат да отпушите запушения нос. Пикантните храни намаляват възпалението в синусите и облекчават дишането. Ето една чудесна рецепта, която да опитате, ако обичате люто.

Когато ви липсва енергия

Много зависи на какво се дължи вашата умора, но може да опитате със салата с листни зеленчуци, като спанак, рукола, марули, да добавите към нея парче риба, печена. Така ще заредите тялото си с по-лека храна, полезни витамини, минерали и омега-3 мастни киселини.

Болки в гърлото?

Когато имаме неразположения в гърлото ни трябва нещо топло, но не и горещо. Бульонът на месна или зеленчукова основа, крем супа, които са богати на чесън, джинджифил и зеленчуци, ще ви помогнат да се възстановите по-бързо. Чесънът и джинджифилът действат и антибактериално.

Когато ви се гади

При този тип неразположение, консумирайте банани, варен кафяв ориз, ябълково пюре и чай от джинджифил. Тези храни действат успокояващо на храносмилателната система. Лимонът и ментата също подобряват състоянието.

5 храни, които да ядете и 4, които да избягвате по време на менструация

Още по темата

При менструални спазми

Чай от джинджифил с малко мед и лимон ще ви помогне. Когато сте неразположени е важно да хидратирате добре тялото си, тъй като това допълнително подпомага отпускането на някои мускули.

За да облекчите запека

Яжте овесена каша, към която сте добавили малко мед, горски плодове, ябълка, смляно ленено семе. Фибрите от овеса и плодовете помагат за подобряване на перисталтиката. Също така, към основните хранения, добавяйте свежа зеленчукова салата, в която има спанак, краставици, рукола, марули, които също благоприятстват изхождането.

Снимка: iStock