3. Фибрите помагат в контрола на наднорменото тегло

Храните с високо съдържание на фибри носят ситост за дълъг период от време, което ви предпазва от неконтролирано похапване. Те стимулират метаболизма и подобряват усвояването на редица други хранителни вещества. Допринасят за намаляване и контрол на кръвната захар и инсулина, които също имат пряко отношение в трупането на наднормено тегло.

Още по темата

4. Фибрите помагат в превенцията и контрола на диабет

Тъй като фибрите намаляват риска от диабет тип 2, те са неизменна и важна част от менюто. Един от рисковете за възникване на диабет тип 2 е наднорменото тегло. Консумацията на повече фибри всеки ден подпомага отслабването и контрола на кръвната захар и инсулина.

5. Фибрите се свързват и с намален риск от рак

Фибрите играят роля и в превенцията на раковите заболявания. Например, консумацията на повече фибри се свързва с намален риск от рак на гърдата, сочат данни от метаанализ от април тази година, пише сайтът livestrong.com. За да се възползвате от всички ползи, които фибрите дават на организма, наблегнете на цялото разнообразие от храни, които ги съдържат.