Изгаряща болка в стомаха, запек, диария, повръщане, усещане за тежест след малко количество храна... Това са само част от симптомите, които подсказват за гастрит. Гастритът е възпаление на лигавицата на стомаха, което може да възникне в резултат на бактериална инфекция, навлизане на жлъчни сокове от дванадесетопръстника, прием на медикаменти, като аспирин например, прекомерна употреба на алкохол, стрес и други.

Гастритът налага спазване на определен хранителен режим. Така например, сладкишите, газираните и алкохолни напитки, кафе, царевица, черен хляб, могат да раздразнят гастрита. Препоръчват се бял хляб, бял ориз, варени картофи, печена риба, прясно сирене без много сол, сухари, яйца, в малки количества зехтин и други.

Вижте освен диня, пъпеш, малини, мушмули, кои други плодове може да консумирате при това състояние.

Круши

Крушите са едни от най-полезните плодове при гастрит, тъй като помагат за регулиране на храносмилателната система, благодарение на съдържанието си на витамини А, В1, В2, В3 и С. Консумацията им ни осигурява и фибри. Но сочните плодове благоприятстват и нервната система и намаляват риска от запек.

Храни срещу стрес

Папая

Папаята е друг плод, който може да добавите към менюто си, ако страдате от гастрит, киселини, тъй като и тя благоприятства доброто храносмилане. Папаята е богата на важни хранителни елементи като витамини А, В1, В2 и С, магнезий, калий, желязо и сяра. Редовната ѝ консумация подсилва и имунитета.

Плодове, които помагат при целулит

Праскови

Прасковите са друг полезен плод при гастрит. Те имат леко слабително действие, не дразнят стомаха. Действат детоксикиращо, спомагат за елиминиране на излишните течности от организма. Усвояват се лесно, полезни са и за здравето на черния дроб. Прасковите също са добър източник на фибри, затова въпреки полезността си, не прекалявайте с консумацията им.

Още по темата

Банани

Заради своята текстура и хранителни вещества, бананите са друг плод, който страдащите от гастрит могат да консумират. Те са богати на калий, магнезий, витамин С. Когато ви се хапват банани, за да не предизвикат храносмилателни проблеми, хубаво е те да бъдат много добре узрели.

Полезни комбинации за сокове и смутита

Банан и круша – това е идеална комбинация, осигуряваща високо съдържание на фибри, без да натоварва излишно храносмилането. Може да комбинирате също банан с праскови. Лека напитка, която ще ви осигури и енергия.

Авокадо и ябълка – ябълките също са полезни за храносмилането, а текстурата на авокадото го прави лесно за усвояване. Може да ги комбинирате при приготвянето на смути.