Много хора страдат от безсъние по различни причини. След идването на пандемията от коронавирус случаите на нарушен сън значително нараснаха, сочат изследвания на учени от цял свят. Нивата на стрес се повишиха вследствие на тревогата от потенциалната заплаха от заразяване. Тревожността и безпокойството, породени от тази епидемия се добавят към ежедневните стресови фактори, които влияят на психиката и физическото ни състояние, като това прави сънят уязвим. 

Кои са причините, поради които сънят ви може да бъде нарушен?

Прекалено много алкохол

Когато пиете алкохол ви се доспива. Това дава лъжливо усещане, че чрез алкохола се приспивате по-лесно. Всъщност алкохолът е депресант, който пречи на определени центрове в мозъка, отговарящи не само за усещането за щастие, но и за нормалния сън и качествения релакс на целия организъм. 

Какво се случва в тялото, докато сънуваме

Четене на твърде много новини 

Новините в по-голямата си част са негативни. Новините, свързани с пандемията, също. Ако прекалявате с прекарването на време в четене и гледане на подобна информация, сънят ви може да пострада. Нивата на стрес се повишават значително и това се отразява върху психиката и емоционалното състояние. 

Страх от разболяване на любим човек

Не е изненада, че страхът от заболявания е голям фактор, влияещ върху добрия сън. Още по-голям фактор е страхът от заболяване на близък човек, дори по-голям от страха за собственото ни здраве. Това е една от възможните причини за поява на безсъние, от което не сте страдали преди. 

10 неща, вредящи на съня, които да не правите вечер

Още по темата

Финансови причини

Пандемията предизвика скок в безработицата не само у нас, но и в цял свят. За никого не е изненада, че финансовите проблеми и усещането за безизходица могат да повлияят на психо-емоционалното състояние и да предизвикат влошаване на съня, трудности в заспиването, нощни събуждания. 

Прекарвате прекалено много време пред екрана 

Екранът на телевизора, екранът на компютъра, на телефона – няма значение какво електронно устройство използвате. Социалните мрежи и новинарските канали насищат психиката ви със стресови фактори, които влияят зле на здравословната ви нощна почивка. Светлината от екрана пречи да заспите, защото влияе върху определени центрове, отговарящи за синтеза на мелатонин, хормон на съня. Стресът от възприетата информация също оказва негативно влияние.