Добрата стойка ни кара да изглеждаме по-привлекателни и да се чувстваме по-добре. Когато имаме правилна стойка е по-лесно да развием сила, гъвкавост и баланс на нашето тяло. Така страдаме по-рядко от мускулни напрежения, липса на енергия, болки в гърба и кръста. За съжаление, продължителното седене на неподходящ стол, ходенето прегърбен, липсата на редовна физическа активност, спането на неудобен матрак и други, могат да доведат до влошаване на нашата стойка. Хубавото е, че има упражнения, които могат да ни помогнат да подобрим стойката си, като упражнението супермен повече за него вижте тук

А ето и още 3, които може да изпълнявате и у дома. 

Поза дете – шишу асана

Тази поза е чудесна не само за подобряване на стойката, но и за разтягане на гръбнака, дупето,  подколенните сухожилия. Позата помага да се освободи напрежението в долната част на гърба и врата.

Седнете на пищялите си със събрани колене, големите пръсти на краката се докосват, а петите ви са леко встрани. Сгънете бедрата, ако не успяват напълно да докоснат петите ви, поставете възглавница или сгънато одеяло под тях за подкрепа. Внимателно изтеглете горната част към пода, като ръцете са изпънати или покрай тялото. Дишайте дълбоко. Опитайте се да се отпуснете в тази поза за 1-2 минути. Повторете няколко пъти, без да бързате. 

Поза котешки гръб

Чудесна поза за разтягане и масаж на гръбнака, помагаща за облекчаване на напрежението в торса, раменете и врата, като същевременно насърчава кръвообращението.

Застанете в кучешка поза, като теглото трябва да е балансирано равномерно между четирите точки на ръцете и краката. Вдишайте, брадичката е напред, а след това нагоре, коремът се отпуска към пода, докато удължавате гръбнака.

Задръжте 1-2 секунди и бавно издишвайки, извийте гръбнака нагоре към тавана, прибирайки брадичката към гърдите. Отново задръжте 1-2 секунди и се върнете в изходно положение. Направете няколко повторения. 

Още по темата

Планк

Има различни варианти за изпълняване на упражнението планк. Планкът спомага за стягане и оформян на цялото тяло. В този му вариант ще ви помогне да подобрите вашата стойка, да облекчите болката и сковаността, да укрепите ръцете, раменете, дупето, да развиете баланс в гърба. 

Застанете в кучешка поза, след което бавно повдигнете бедрата, петите. Ръцете са прави, гърдите са изпъчени, а раменете назад. Усещате ли как се стягат бедрата и дупето? Не огъвате гръбнака, главата сочи напред или леко надолу, не и нагоре. Ако можете задръжте тялото си в тази позиция поне 15-20 секунди. Направете няколко повторения, като с времето се опитайте да се задържате за повече секунди. 

Снимки: istock