Знаем че консумацията на плодове е важна за нашето здраве. Когато настинката или грипът се опитват да нарушат нормалния ни ритъм на живот, тогава храненето е ключово. Има храни и напитки, които влошават състоянието ни и е добре да ги избягваме. От друга страна има вкусни плодове, с които можем да се погрижим за тялото си.

Вижте кои, освен лимоните ще ви помогнат да оздравеете по-бързо. 

Сушени череши и вишни

Прекрасни плодове, които може да ползвате за приготвянето на сурови здравословни бонбони с ядки, фурми, кокосово масло, малко мед, канела. Хубаво е да избирате сушени плодове, които нямат добавени захари. Сушените череши и вишни съдържат добри количества витамин С, калий, магнезий, флавоноиди, които са важни за имунитета ни. Също така ще ви осигурят и мелатонин, който ще подпомогне добрия сън. 

5 супи при настинки 

Банани

Вкусните банани са една от най-лесносмилаемите храни. Консумацията им ще ви осигури енергия. Плодовете съдържат ключови хранителни елементи подпомагащи имунитета, сред които витамини С и В6, мед и фолиева киселина. Бананите съдържат и минерала калий, който спомага за калиево-натриевия баланс в организма. 

Грейпфрут за силен имунитет и тънка талия

В грейпфрута се съдържат естествени съединения, наречени лимоноиди. Те спомагат за понижаване нивата на холестерола. Богат източник е на витамин С и ликопен. Ликопенът е онзи пигмент, който придава приятният розов цвят на плода (но и на доматите, динята и други). Той намалява риска от различни заболявания като рак, сърдечни заболявания, подсилва имунитета.  Консумацията на грейпфрут ще се погрижи и за доброто ви храносмилане. Не на последно място, плодът подобрява изгарянето на излишните мазнини.

Храни, които облекчават синузита 

Пийте фреш от нар

Когато усетите неразположение, напомнящо за настинка, включете в менюто си пресен сок от нар. Флавоноидните антиоксиданти, съдържащи се в сока от нар, се борят с вирусите и намаляват продължителността на настинката. Консумацията му ще ви осигури добри количества калий, витамин С, магнезий, витамин К1, фосфор. 

Още по темата

Не пропускайте ябълки

Ябълките са чудесен източник на антиоксиданти, сред които витамин С. Сочните плодове ще ви осигурят и флавоноиди, витамин К1, калий, фибри. Без значение дали ще ги хапвате така или приготвени на фреш, те ще се погрижат да се възстановите по-бързо. Редовната консумация на плодовете намалява риска от ракови и сърдечни заболявания. 

Екзотичната папая

Папаята не само може да ви помогне да се възстановите по-бързо при настинка и грип, но е и добра превенция срещу тях. Бета-каротинът и витамините С и Е, съдържащи се в нея, намаляват възпалението в тялото. Още за ползите от редовната ѝ консумация може да прочетете тук.