Навиците, които имаме и които повтаряме всеки ден, оказват огромно влияние върху здравето ни. Вредните навици, някои от които на пръв поглед безобидни, могат сериозно да навредят на здравето ни и да намалят продължителността на живота ни. 

Кои са навиците, които трябва да преустановите и изкорените, за да подобрите шансовете си за по-дълъг живот?

10 правила за дълголетие

Премахнете вредните храни и закуски

Хранителната индустрия печели милиарди от производството и продажбата на готови пакетирани храни, солени и сладки. Изкушението е голямо заради голямото разнообразие от вкусове. Повечето от тези храни съдържат ГМО продукти, трансмазнини и хидрогенирани мазнини, рафинирани въглехидрати, големи количества захари и подсладители, които подлагат тялото и метаболизма на истинско изпитание. 

Избягвайте тези храни колкото се може повече. За предпочитане е да ги изключите напълно от менюто си. Те не ви носят никакви ползи, а само вреди.

7 храни за дълголетие, препоръчани от специалисти

Внимавайте с храната за вкъщи

Изкушението да си поръчате храна за вкъщи е голямо. Много често тези храни са вредни, пържени, наситени с мазнини и въглехидрати. Храната, поръчана онлайн или по телефона, често е евтина и широко достъпна. Избягвайте я. Ако все пак поръчвате за вкъщи, гледайте храната да е приготвена от цели непреработени продукти. За предпочитане е сами да приготвяте храната си. Така ще сте сигурни какво съдържа и ще се предпазите от вредни съставки.

Използвайте по-малко сол

Излишъкът от натрий може да създаде здравословни рискове за намаляване продължителността на живота. Ако слагате твърде много сол в храната, това повишава риска от сърдечносъдови заболявания, високо кръвно налягане, диабет, задръжка на излишни течности, проблеми с бъбреците. Приготвянето на храната и контрола на влаганите в нея подправки и овкусители е най-добрият начин да се справите с излишъка от сол, който съкращава живота. 

13 съвета за дълголетие

Още по темата

Спрете газираните напитки

Един много лесен начин да подобрите шансовете си за дълголетие е да ограничите или изключите газираните напитки. В тях се съдържат захари и изкуствени подсладители, които повишават риска от рак, диабет и сърдечносъдови заболявания. Затлъстяването, което се получава вследствие на прекалено много излишни празни калории, идващи от сладките газирани напитки, също води до намаляване на продължителността на живота. 

5 лоши навика, които да отстраните за здраве и дълголетие

Ограничете алкохола

Редовната употреба на алкохол води до потенциално скъсяване на продължителността на живота. Колкото и ползи да има от чашата вино, например, тя не трябва да присъства ежедневно в менюто ви. А още по-малко полезна става тя, ако надвишава това количество. Честата употреба на алкохол намалява продължителността на живота, тъй като води до сериозни увреждания в различни органи.