Коремните преси са упражнението, за което се сещате, когато стане въпрос за коремни мускули и плосък корем. Мечтаете за красив и стегнат корем – какво правите? Започвате да правите коремни преси ден след ден, но в един момент си давате сметка, че не постигате мечтаните резултати. 

Помагат ли наистина коремните преси за постигане на плосък корем? Отговорът е и да, и не. Всичко зависи от целите, които сте си поставили. 

Упражнения за изгаряне на коремни мазнини

Като всяко упражнение, което многократно прилага натиск върху даден мускул и го кара да привиква към натоварването, така и коремните преси губят ефикасността си, ако се правят в един и същи вариант всеки ден. Необходимо е да разнообразявате и модифицирате коремните преси, за да видите резултатите. 

Коремните преси сами по себе си няма да ви помогнат да изгорите коремните мазнини, които са главната пречка за мускулите на корема да покажат целия си блясък. Много често върху тях има плътен слой мазнини, които се повлияват много трудно и които изискват упоритост и постоянство, за да бъдат премахнати. 

4 причини за трупане на коремни мазнини и как да се справим с тях

Част от причините за неуспеха на коремните преси сами по себе си е защото коремните мускули не предизвикват отделяне на топлина при работа. Тя е важна за изгарянето на мазнини и се отделя най-вече при работата на мускулите на краката и ръцете. За да активирате метаболизма си и да го засилите е важно да правите упражнения, които загряват мускулите и предизвикват повишение на телесната температура и то в няколко групи мускули. Така ще ускорите и изгарянето на мазнини. 

Още по темата

Добър метод за целта е комбинацията между кардио упражнения и силови тренировки, интервални тренировки с редуване на интензитета, както и честа промяна на видовете упражнения, така че да не позволявате на мускулите да привикват към тях.

Какво се опитват да ви кажат коремните ви мазнини?

Коремните мускули са част от сърцевината на тялото. Тя включва предната стена на корема, костите отстрани, долната част на корема и таза, кръста. Всички тези мускули се стягат благодарение на комбинация от разнообразни упражнения, натоварващи всяка група мускули поотделно и заедно. 

За съжаление няма магическо решение на проблема с коремните мазнини. Важен е балансът между здравословното хранене и физическата активност. Коремните преси помагат за изграждане на стегнат и плосък корем, но не са единственото решение. Не отдавайте цялото си време и внимание на тях, а разнообразявайте тренировките си и предизвиквайте тялото си.