Отслабването и поддържането на красива стройна фигура изисква не само спазване на здравословен хранителен режим, но и редовни упражнения. Най-общо те се делят на два големи клона – аеробни и анаеробни упражнения.

Аеробните упражнения включват тичане, колоездене, ходене, плуване, гребане, танци – всички видове физическа активност, които можете да правите за по-дълъг период от време. Това ви кара да дишате тежко, а кръвообращението ви да се ускорява. Аеробните упражнения използват съхранените въглехидрати, мазнини и протеини заедно с кислорода, за да накарат тялото да успее да издържи тренировката.

Най-голямата грешка в тренировките, която проваля резултатите ви

Анаеробните упражнения, от друга страна, включват силови тренировки, високоинтензивни интервални тренировки (HIIT), вдигане на тежести, спринт, лицеви опори, клекове, скачане. Този тип упражнения не могат да се изпълняват за дълъг период от време. При тях се използва енергията в мускулите в отсъствието на кислорода, откъдето идва и наименованието им анаеробни.

Аеробните или кардио тренировки носят името си именно заради използването на кислорода като главен двигател на процесите на изгаряне на хранителни вещества и запаси за енергия. И двата вида тренировки изискват енергия за изпълнението им, но тази енергия може да идва със или без активното участие на кислорода.

Най-подходящите тренировки за сутрин, обед и вечер

Предимства на аеробните и анаеробните упражнения

И двата вида упражнения имат своите предимства за тялото и здравето. Изборът на тренировка зависи от целите, които искате да постигнете, както и от индивидуалните ви особености. Най-добре е двата вида тренировки да се редуват.

Още по темата

Аеробните упражнения ще ви помогнат да подобрите дихателната и сърдечносъдовата си система. Сърцето и белите дробове стават по-силни и ефективни в работата си, когато редовно правите аеробни упражнения. Когато нивото ви на физическа активност и култура се подобри ще можете да изпълнявате подобен тип упражнения с повече лекота и повече издръжливост.

Съвети за хранене при различните тренировки

Аеробните упражнения помагат за намаляване на риска от сърдечносъдови заболявания, понижават кръвното налягане, подобряват нивата на холестерола и контролират кръвната захар и чувствителността към инсулина. Допринасят активно за поддържане на фигурата и здравословното тегло.

Анаеробните упражнения помагат за укрепване на костите, мускулите, изгарят мазнини, изграждат мускулната тъкан и я развиват. Анаеробните тренировки намаляват риска от остеопороза, допринасят за намаляване на мазнините около талията, които са особено опасни за здравето, увеличават нивата на силата и издръжливостта, ускоряват метаболизма, намаляват чувството на умора, давайки повече усещане за енергия, борят се с депресията.  

Защо леките упражнения не са за подценяване?