Наближава краят на годината и е време за равносметки и обещания. Едно от най-честите обещания, които много хора си дават, е от следващата година най-после да положат повече усилия за тялото и фигурата си. Отслабването крие много трудности, а и много грешки, които могат да ви попречат по пътя към постигане на целите.

Най-добрите закуски, когато искате да отслабнете

Кои са най-големите грешки в храненето, които пречат на диетата и отслабването?

Придържате се твърде стриктно към конкретната диета

Храненето е начин на живот. Ако го превърнете в свой стил, който да следвате по принцип, ще имате успех. Ако обаче броите дните до края на диетата, след което започвате да се храните по стария начин, килограмите отново ще се завърнат. Използвайте вътрешната си мъдрост. Не мислете за жертвите, които правите в името на фигурата, а за многобройните неща, които ще спечелите от здравословното хранене. Опознайте тялото си и открийте онова, което наистина работи за вас. Не следвайте сляпо дадена диета, ако усещате, че не се чувствате добре или не действа при вас.

Страхът от грешки

Страхът пречи във всяко отношение. Ако не изпробвате различни видове хранителни режими от страх да не се провалите или да не ви подействат зле, няма да разберете коя е най-подходящата диета за вас. Не се страхувайте да сбъркате. Само така ще добиете ценния опит, който ще ви е полезен в бъдеще.

Диета 16:8 или така нареченото периодично гладуване

Изчаквате да сте напълно гладни, за да се храните

Това е погрешна стратегия, която не само пречи на отслабването ви, но и предизвиква внезапни скокове в инсулина, които още повече усилват стремежа и предразположението на тялото към трупане на мазнини в запас. Хранете се в малки количества по няколко пъти на ден, за да поддържате метаболизма си активен и ефективен. Не преяждайте, но и не допускайте да прегладнявате.

Съсредоточавате се върху изваждането, а не върху добавянето

Една от най-често срещаните грешки, която много хора правят и която е по-скоро психологическа е, че смятат диетата предимно като лишение, а не като начин да добавите към храненето си полезни вещества, на които не сте обръщали достатъчно внимание досега.

Още по темата

Ако промените нагласата си и мисленето си, ще видите колко по-приятно и лесно ще ви е да спазвате даден хранителен режим. Не мислете за тортите, баниците, сладкишите и пицата, които сте премахнали от менюто си, а се съсредоточете върху всички полезни неща, които ще добавите към храненето. Това ще направи здравословното хранене удоволствие за вас и няма да ви кара да се чувствате сякаш сте се лишили от всичко хубаво за ядене на този свят.

17 храни, които специалистите по хранене не консумират

Приемате, че щом нещо е работело за вас в миналото, ще работи и сега

Тялото и метаболизмът се променят с напредване на възрастта. С времето отслабването става все по-трудно. Ако нещо е действало при вас в 20-те ви години, в 30-те и 40-те това надали ще остане така. Затова обръщайте внимание на нещата, които работят при вас сега точно в този момент. Храненето е непрестанен изменящ се процес, който се нуждае от фокусиране и осмисляне.