Знаете ли, че нашата кожа ежедневно се храни с цветове. Помислете само – храните които консумирате са в цветове. Така например, какао, сини боровинки, орехи, са в синьо-лилавата и кафява гама. Тези вкусни храни са богати на важни хранителни елементи, като омега-3, които помагат на кожата да бъде по-здрава и красива, намалявайки някои възпаления в тялото.

Червени храни

Домати – Богати са на важни хранителни вещества за здравето на кожата. Освен че ни осигуряват витамин С, вкусните домати съдържат и селен. Той е невероятно мощен антиоксидант, който „работи“ добре заедно с витамин Е и витамин С. Според helloglow.co някои проучвания показват, че селенът се бори срещу рак на кожата, старчески петна и увреждания от слънцето. Но не бива да пропускаме и ликопенът в доматите, който също намалява уврежданията от слънчевите лъчи.

Нар – Този вкусен и сочен плод съдържа добри количества витамини и полифеноли, включително танини, флавоноиди и антоцианин, които могат да помогнат в борбата с фините бръчки и да подобрят цялостното здраве на кожата.

6 неща, от които тялото ни старее по-бързо

Череши – Въпреки че предимно лятото се радваме на техния вкус, черешите са изключително богати на антиоксидантни съединения, включително и витамин С, който спомага за стимулиране на синтеза на колаген, помагайки на кожата да бъде здрава и блестяща.

Оранжеви храни

Куркума – Тя е суперхрана с редица ползи за здравето, включително и за това на нашата кожа. Куркумата има противовъзпалителни свойства и съдържа високи нива на антиоксиданти, което забавя процеса на стареене като цяло, но и забавя появата на бръчки. Помага на кожата да е здрава и блестяща.

7 храни, които ни карат да изглеждаме по-млади


Моркови – Подобно на много други храни в червен и оранжев цвят, полезните моркови съдържат високи нива на витамини А и С, които помагат за защитата и синтеза на колагена. Морковите също така имат и противовъзпалителни свойства, намаляващи подпухналостта.

Тиква – Хапвайте тиква, ако я обичате! Тя ще ви осигури витамини, минерали и антиоксиданти. Тиквите са богати на калий, витамини А и Е, които са изключително полезни за кожата.

Папая – Вкусният екзотичен плод помага на кожата да бъде по-здрава и блестяща не само когато се консумира. Папаята е подходяща и за домашни маски за лице. Има лек ексфолиращ ефект и прави кожата по-сияйна.

Зелени храни

Краставици – Без значение дали ги консумирате или ги поставяте нарязани на колелца върху лицето си, краставиците съдържат много вода, спомагат за намаляване на подпухването и винаги освежават кожата.

Още по темата

Авокадо – Подхранва кожата с незаменими мазнини. Авокадото е много богато на витамин Е, който се бори със свободните радикали и помага за предотвратяване на преждевременно стареене. Но авокадото богато и на витамин С, селен, които допринасят за синтеза на колаген и също се борят със свободните радикали.

Тъмни листни зеленчуци – Такива са спанак, зеле кейл, които са чудесни източници на бета-каротин, който е известен с това, че помага да се предпази кожата от вредните слънчеви лъчи. Консумацията на вкусните зеленчуци подпомага кръвообращението, благодарение на желязото, което се съдържа в тях. Добрата циркулация на кръвта също е от съществено значение за състоянието на кожата.

Снимка: istock