При всяка грипна епидемия, както и в условията на сегашната глобална пандемия, цинкът се споменава много често като важен за имунната система минерал. Специалистите смятат, че той може да допринесе за съкращаване на продължителността на вирусните инфекции, тъй като има стимулиращи имунитета свойства.

Добре ли е да приемаме цинк при вирусни инфекции и настинки?

Цинкът е естествен минерал, който се среща в най-големи количества в месото и пълнозърнестите храни. Хората, които се хранят балансирано и не спазват диети, изключващи определени групи храни или диети, предполагащи драстичен калориен прием, обикновено не страдат от дефицит на цинк.

В условията на сегашната пандемия обаче цинкът се превърна в една от хранителните добавки с най-висок прием.

Прекомерното излагане на организма на влиянието на излишни количества цинк обаче може да има своите опасни ефекти. Ето защо лекарите препоръчват прием на не повече от 15 мг цинк на ден, каквито са и повечето дозировки в хранителните добавки с този минерал, пише healthdigest.com.

5 важни ползи от цинка в сезона на грипа

Някои хора погрешно смятат, че ако приемат по-големи количества цинк, ще се предпазят от вирусни инфекции. При такава практика съществува риск от отравяне с цинк, което не е безобидно.

Още по темата

Какви са признаците на предозиране с цинк?

Сред най-честите признаци на предозиране с цинк са стомашно-чревни неразположения, болка, гадене, повръщане, диария. Ако сте изложени на влиянието на високи дози цинк, симптомите могат да започнат да наподобяват грип и вирусна инфекция. Възможни са промени във вкусовите усещания, поява на болки в ставите и мускулите.

Високите нива на цинк могат да причинят дори увреждане на имунната система и да променят нивата на холестерола в кръвта. При много тежки случаи хронично високите нива на цинк могат да доведат и до смърт.

8 признака, че имате дефицит на цинк

Ето защо е важно винаги да се консултирате с вашия лекар дали да започнете прием на цинк при нужда. Също толкова важно е в никакъв случай да не превишавате предписаната доза. Приемът на хранителни добавки с цинк не е заместител на разнообразното и здравословно хранене.