Закуската е най-важното хранене за деня. Тя трябва да дава енергия и добър старт. За целта е важно не просто да ядем каквото и да е на закуска, но трябва тя да е пълноценна. Сърдечносъдовото здраве също зависи от това какво закусваме. Има една закуска, която стои пред останалите и която кардиолозите биха ви препоръчали. Това е тост с авокадо и плодове.

Полезни храни, подходящи за закуска

Защо тостът с авокадо и плодове е толкова полезен за сърцето?

В него има необходими и полезни за сърцето витамини и минерали. Ако закусвате с пълнозърнест хляб в комбинация с авокадо и плод по избор, съставките в тези храни се допълват взаимно и усилват своето влияние върху организма. Пълнозърнестите храни са богати на витамини от група В и желязо, които са важни за преноса на кислород от сърцето към тъканите.

Авокадото е богато на полезни омега-3 мастни киселини, които са есенциални за състоянието на сърдечносъдовата система. Ако изберете да допълните закуската си с горски плодове, ягоди или банани, това има допълнителни ползи за сърцето. Те са богати на калий, витамин С и антиоксиданти, които са незаменими за сърдечносъдовата функция, смята доктор Джон Хигинс, цитиран от livestrong.com.

6 причини защо да закусвате яйца

Тази закуска съдържа много фибри

Комбинацията от пълнозърнест хляб, авокадо и плодове съдържа изключително важни за сърцето фибри, които стабилизират кръвната захар, помагат за нормалното усвояване на веществата и за намаляване на холестерола. В авокадото се срещат и важните за сърцето и кръвоносните съдове калций, желязо, цинк, магнезий.

Още по темата

Изобилие от антиоксиданти

Тази закуска е много важна и полезна за сърцето и заради наличието си на антиоксиданти, които намаляват риска от натрупване на плаки по съдовете и запушването им. Намаляването на холестерола е ключово за предотвратяването на сърдечносъдови заболявания и инфаркти, според клиника Майо.

5 идеи за здравословни закуски за работния ден

Авокадото притежава и един особено важен антиоксидант с мощно действие – витамин Е. Изследвания показват, че диета, богата на антиоксиданти, се свързва с по-малко случаи на хроничен оксидативен стрес, който предизвиква сърдечносъдови заболявания.

Съдържа омега-3

Авокадото е едно от най-богатите на омега-3 мастни киселини след мазните риби. Полиненаситените мазнини се свързват с намален риск от сърдечносъдови заболявания. Проучване от февруари 2020 година в JAHA установява, че редовният прием на омега-3 помага за намаляване на триглицеридите и подобрява сърдечносъдовото здраве.

Най-добрите енергийни закуски