Закуската е най-важното хранене за деня. Ето защо тя трябва да е изпълнена с полезни хранителни вещества, а не с нездравословни храни. Много хора допускат грешката да се хранят висококалорично на закуска с добавени захари, лакомства и изкушения, които не само не им дават нужната енергия, но и могат да са истински вредни за здравето.

Закуски, които могат да скъсят продължителността на живота

За разлика от тях, хората в добро здраве знаят какво да закусват. Те наблягат на здравословните избори на закуска, което им носи редица позитиви в дългосрочен план.

Какво закусват хората, които са в добро здраве и с красива фигура?

Всякакви видове плодове

Ако направите плодовете задължителна част от своята закуска, няма да сгрешите. Ако нямате апетит за обилна и хранителна закуска, плодовете са добра опция. Те са сладки и сочни, което задоволява глада за сладко. Плодовете ще ви предпазят от това да посегнете към калоричните десерти и тестени изделия на закуска. Те са изпълнени с фибри, което ще остави усещане за ситост за дълго време, освен това ще подпомогне и храносмилането. Плодовете са прекрасен източник на витамини, минерали и антиоксиданти, от които организмът се нуждае.

Кисело мляко

Киселото мляко съдържа незаменими хранителни елементи, като калций например, който е важен за изграждането и здравината на костите. Хората в добро здраве често включват киселото мляко в закуската си. То е богато и на естествени пробиотици, съществени за здравето на бактериите в червата. Когато чревната флора е в добър баланс, имунитетът също е на ниво.

5 грешки, с които съсипвате здравословната закуска

Овесена каша

Овесените ядки и овесената каша са една чудесна закуска, която ще ви донесе много здравословни ползи. Овесената каша е изпълнена с полезни въглехидрати, които се разграждат бавно. Съдържа много фибри, които имат голямо значение за храносмилателната, сърдечносъдовата и имунната системи. Прекрасни са още, защото често съдържат допълнение от ядки и сушени плодове, които дават допълнителни ползи на закуска. Те са чудесен начин да стартирате деня с изобилие от въглехидрати, протеини и полезни мазнини в комбинация с множество фибри.

Още по темата

Ядково масло

Хората в добро здраве често посягат към ядковите масла на закуска. Такива са фъстъченото, бадемовото, сусамовото, маслото от кашу и много други. Тези масла са много богати на полезни мазнини, които дават енергиен тласък през целия ден. Те стимулират метаболизма, могат да подобрят липидния профил и да понижат лошия холестерол. Освен това ядковите масла съдържат протеини, които имат възстановяващ ефект за мускулите при трениращи хора.

Грешки, които допускате в здравословната закуска

Авокадо

Авокадото е популярен избор на закуска и това не е случайно. То е високомазнинно, което го прави доставчик на много енергия сутрин. Авокадото изобилства от фибри, което е допълнителен бонус за сърдечносъдовата система, тъй като фибрите понижават холестерола. Ако закусвате с авокадо всеки ден, храносмилателната ви система ще ви е благодарна.

Яйца

Яйцата във всичките им форми са прекрасна закуска. Те са изпълнени с протеини, мазнини, минерали, които са нужни на организма. Дават много енергия и удължават ситостта. Яйцата забавят усвояването на въглехидратите, поети на закуска, което ги прави и добър приятел в контрола на кръвната захар.

Полезни храни за закуска и за добро храносмилане