Тренировките отнемат време. В запълнения ни график и с все по-малко оставащото свободно време е трудно да преценим кога е най-добре да тренираме. Много хора смятат, че е най-полезно и ефективно да тренират сутрин на гладно преди работа. Невинаги имате време да направите тренировката си сутрин, да изпиете кафето си, да закусите здравословно, да стигнете навреме на работа, а и да заведете децата на училище.

Най-подходящите тренировки за сутрин, обед и вечер

Добрата новина е, че не е нужно да се тормозите, ако не сте успели да направите тренировката си сутринта. Вечер е не по-малко подходящо време за силови тренировки и тренировки с тежести. Изследванията показват, че тренировките с тежести са дори по-ефективни, ако се правят вечер, според Insider.

Това е така, защото тялото има повече енергия вечер, отколкото сутрин. Ако изчакате с тренировката до вечерта, вероятността да сте имали повече от едно хранения през деня, е голяма. Това означава, че сте се заредили с повече енергия, натрупана в мускулите ви под формата на гликоген. Той е краен продукт от консумацията на въглехидрати, който се складира в мускулите и черния дроб и който има за цел да осигурява енергия в запас.

3 есенциални типа тренировки за отслабване

Когато тренирате силово, запасите от гликоген се изчерпват. Това помага за поддържането на мускулатурата, за ускорената обмяна на веществата, за поддържането на здравословни нива на кръвна захар.

Проучванията, цитирани от healthdigest.com констатират, че тялото има повече „гориво“ за изгаряне вечер. Тогава и нивата на тестостерон са по-високи както в мъжкото, така и в женското тяло. Това прави анаеробния капацитет на мускулите в по-късните часове на деня по-висок. А силовите тренировки са предимно анаеробни. Анаеробният капацитет вече е с около 7% по-висок от този през деня или рано сутрин.

Най-голямата грешка в тренировките, която проваля резултатите ви

Още по темата

Какви са ползите от тренировките с тежести вечер?

Освен че мускулите и тялото са заредени с повече енергия вечер, има и много други ползи за тялото, ако правите силовите си тренировки по-късно през деня. Вдигането на тежести, упражненията с гирички или собствено тегло могат да увеличат постиженията ви и да ви помогнат да постигнете целите си, ако ги провеждате вечер, според verywellfit.com. Това е така, защото спортните постижения са тясно свързани с телесната температура. Обикновено тя се повишава леко вечерта, когато достига своя връх. Този телесен механизъм допринася за повишения капацитет на мускулите.

Съвети за хранене при различните тренировки

Тренировките с тежести вечер могат да ви помогнат да изваете тялото си още по-добре, да изваете и стегнете мускулите си, да извадите релефа от тях. Това е така, защото хормонът на стрес кортизол вечер е с по-ниски стойности. Когато кортизолът е висок сутрин и през деня, това допринася за разграждането на мускулите, а не за тяхното изграждане. По-ниските нива на кортизол вечер позволяват на тестостерона да си свърши работата, а именно да изгради и развие мускулатурата при напрягане и тренировка.