Тренировките и редовните упражнения са неизменна част от поддържането на здраво тяло и красива фигура. Няма точно определение за това коя е най-добрата тренировка за отслабване. Със сигурност обаче могат да се посочат три основни групи физическа активност, които допринасят посвоему за отслабването и поддържането на телесното тегло. Това са кардио (аеробни) тренировките, силовите тренировки и тренировките за гъвкавост и мобилност.

За да отслабнете ефективно, включвайте всички тези три големи групи от упражнения, за да дадете на тялото си максимални ползи от движението. Когато създадете балансиран график за всяка тренировка, вероятно ще видите и резултатите.

Кардиотренировки за отслабване

Много от видовете упражнения са аеробни. Това са тичане, плуване, каране на колело, скачане на въже, аеробика. При кардиотренировките се ускорява пулсът чрез постоянни ритмични действия, които увеличават издръжливостта и се изпълняват за по-дълъг период от време за разлика от силовите упражнения.

Кардио или HIIT (високоинтензивни интервални тренировки) – кое е по-ефективно?

Кардиотренировките са основата на най-балансираните тренировки, когато целта е отслабване. Това е така, защото при аеробните упражнения се изгарят много мазнини и калории. При този тип тренировки се подобрява сърдечносъдовата дейност, кръвното налягане, състоянието и функциите на белите дробове.

Използвайте всяка възможност, за да повишите сърдечния си пулс и да направите кардиотренировка. Например. Не ползвайте асансьор, а стълби; ходете пеша колкото е възможно повече, без да използвате транспорт; карайте колело вместо автомобил, ако е възможно.

Силови тренировки

Силовите тренировки представляват анаеробни упражнения със собствена или добавена тежест. При тях се развива добра мускулатура, а колкото по-развита е тя, толкова повече калории се изгарят и се наблюдава процес на редукция на теглото.

Много често хората, които се опитват да отслабнат, пропускат силовите тренировки и упражненията с тежести. Това е грешка, която може да попречи на успешното отслабване. Освен това упражненията с тежести са много важни за укрепването на костите, освен че изграждат добра мускулатура. В дългосрочен план редовното практикуване на силови упражнения помага за изгарянето на повече калории и мазнини.

Защо мускулите ви треперят при интензивна тренировка?

Когато развивате мускулатурата си по добър начин, мускулната маса изгаря повече калории, дори когато е в покой. Това е така, защото по-обемните и стегнати мускули изискват повече хранителен и кислороден ресурс, за да работят. Дори когато не се движите, развитият мускул черпи повече калории, което ви помага да отслабнете.

Още по темата

Силовите тренировки са особено важни с напредване на възрастта. Метаболизмът се забавя с всяка изминала година, а плътността на костите се намалява, което създава условия за напълняване, диабет, остеопороза, особено след менопаузата при жените. Ето защо силовите тренировки са толкова важни. Те могат да помогнат в противодействието на тези заболявания.

Тренировки за гъвкавост

Гъвкавостта е много важна за тялото и може да помогне в отслабването. Разтягането на мускулите и сухожилията може да се направи на всяко място без специална екипировка. Стречингът и упражненията за гъвкавост и мобилност имат много специфични предимства, които допринасят в отслабването.

Колко често и колко време трябва да тренираме?

Разтягането помага за поддържане на добър и разгърнат обхват на движенията. Прави ставите по-гъвкави и максимално разгръщащи се, което позволява да изпълнявате всякакви движения докрай. Упражненията за гъвкавост поддържат мускулите отпуснати и отнемат напрежението от тях. Всичко това помага да изпитвате по-малко болки в ежедневието си, да имате добър баланс между мускулатура и телесни мазнини, и да изгаряте повече калории.