Есента е сезонът на тиквата. Тя е един от най-полезните плодни зеленчуци, богата на изобилие от витамини, минерали, антиоксиданти, фибри. Тиквените семки са не по-малко полезни за здравето. Те са превъзходен източник на магнезий. Само в 100 грама тиквени семки се съдържат около 500 мг магнезий – толкова, колкото обикновено се включва и в състава на редица хранителни добавки с магнезий.

5 полезни и здравословни мазнини за готвене

Олиото от тиквени семки е едно от най-полезните. То е с много приятен аромат и чудесен вкус. Готвенето с него прави ястията по-здравословни и питателни. Независимо в кой сезон се намирате, олиото от тиквени семки може да ви достави всички ползи на тиквата и семената ѝ в няколко капки.

Какво прави олиото от тиквено семе толкова полезно и с универсална употреба?

Според healthline.com, олиото от тиквени семки е така здравословно, защото е богато на полезни мазнини. То може да се използва както сурово за салати, дресинги, така и за готвене. Подходящо е за печени ястия, за пържене при висока температура, както и при по-ниска.

Полезни алтернативни заместители на олиото


Изследвания, цитирани от verywellfit.com показват, че олиото от тиквени семки е изключително „гъвкаво“ и може да се използва по много начини – не само за готвене, но и за красота.

Още по темата

Олиото от тиквено семе може да накара косата и кожата да блестят благодарение на мастните киселини в състава си, както и на антиоксидантите, витамините, минералите в него.

Изследвания, цитирани от verywellhealth.com установяват, че олиото от тиквени семки може да има много ползи за здравето. То може да облекчи симптомите при менопауза, да подобри здравето на простатата при по-възрастни мъже, може да подобри състоянието на сърдечносъдовата и отделителната система.

4 причини да готвите с олио от оризови трици

Според healthline.com, олиото от тиквени семки има ползи и за косата, защото активира растежа на косъма и може да е полезно в борбата с косопада.

Снимка: iStock