Аюрведа е индийска философия за добър живот, за постигане на повече душевно и физическо здраве. Както знаем, доброто храносмилане е в основата на това да бъдем здрави, щастливи и енергични. Как можем да подобрим храносмилането си според аюрведа, вижте няколко лесни стъпки.

Избягвайте да ядете, когато не се чувствате емоционално заредени

Когато изпитвате негативни емоции като скръб, гняв, тревога, избягвайте да се храните. Според аюрведа, емоциите са като храна и ако не се усвояват правилно, те могат да станат вредни за нас.

6 храни, които ни правят красиви

Гответе с аюрведа подправки за добро храносмилане

Аюрведа използва редица ароматни подправки, които имат разнообразни ползи за здравето, включително и за това на храносмилателната система. Тези подправки подобряват усвояването на полезните хранителни вещества от храните. Добри примери са семената от кимион или семената от сминдух, които намаляват риска от стомашни киселини, газове и подуване на корема. Куркумата също е чудесна в този смисъл.

10 навика, които вредят на храносмилането

Парче пресен джинджифил и щипка сол преди хранене

Джинджифилът е чудесна подправка за насърчаване на храносмилането и е особено полезна при запек, газове в корема, гадене. Според аюрведа джинджифил може да се консумира преди хранене за добро храносмилане. Обелете малко парче корен от подправката и я нарежете на тънки ивици. Сложете я в буркан или купичка и покрийте със сок от лайм и хималайска каменна сол. Оставете за 20-30 минути, за да се маринова.

Хранителни комбинации за добро храносмилане

Може и да не слагате сол, ако не консумирате, но солта също е добра за храносмилането. Аюрведа препоръчва каменна сол, която съдържа полезни микроелементи, като калий, желязо, калций, цинк, магнезий и мед. Ако сте в период на менструация, имате кървене от носа или всякакъв вид кървене, избягвайте консумацията на джинджифил.

Още по темата

Изчакайте храната ви да се храносмила добре, преди следващото хранене

Водим натоварен начин на живот, понякога хапваме на крак, бързо, обичаме да си дояждаме с лакомства или да ги консумираме като междинни хранения. Навик, който сякаш не сме забелязали, че е част от живота ни. Когато храносмилателната система не получава достатъчно време, за да преработи консумираната храна, това може да доведе до редица чревни смущения. От друга страна, когато храната е усвоена правилно, ние се чувстваме физически по-леки, като цяло сме по-енергични и тогава усещаме истински глад и е време за следващото хапване.