Антиоксидантите са едни от най-важните биохимични вещества за нашето здраве. Чували ли сте за кверцетин? Той е вид флавоноиден антиоксидант, който се намира в растителни храни и се счита за растителен пигмент, тъй като най-често се намира в наситено оцветени плодове, зеленчуци, билки. Той е един от най-важните антиоксиданти. Вижте кои са някои от неговите ползи и как да си го набавите.

Внимание! Преди прием на хранителни добавки се консултирайте с лекар!

1. Намалява възпалението

Флавоноидите, включително и кверцетинът са важни противовъзпалителни агенти, действащи като антиоксиданти, които се борят със свободните радикали. Свободните радикали нанасят сериозни щети върху клетките в човешкото тяло, включително увреждат клетъчните мембрани, променят начина, по който функционира ДНК, увеличават клетъчните мутации и причиняват умиране на здрави клетки, смятат учените.

Дългогодишни изследвания доказват, че възпалението в организма е в основата на повечето заболявания, включително сърдечни заболявания, рак, когнитивен спад, автоимунни разстройства и други.

Важни антиоксиданти за здраво сърце

2. Подпомага здравето на сърцето

Тъй като има способността да намалява възпалението и оксидативния стрес, за кверцетина се смята, че има ползи при хора със сърдечни проблеми, според учени. Така например специалистите смятат, че редовната консумация на много наситено оцветени плодове и зеленчуци, които съдържат флавоноиди, е свързана с по-нисък риск от сърдечносъдови заболявания, както и намален риск от диабет тип 2, затлъстяване, които са рискови фактори за възникването на сърдечни болести.

Някои западни проучвания показват, че антиоксидантите също предпазват тялото от повишаване на LDL „лошия“ холестерол и могат да помогнат за регулиране на нивата на кръвното налягане.

3. Подобряват се енергийните ни нива

Кверцетинът се добавя към някои спортни добавки, тъй като се смята, че помага за повишаване на атлетичното представяне и издръжливостта, вероятно поради положителните му ефекти върху притока на кръв в тялото. В допълнение, антиоксидантите като кверцетина, спомагат за подобряване на здравето на кръвоносните съдове, чиято роля е да пренасят кислород и хранителни вещества до мускулната и ставната тъкан.

Според някои изследвания, кверцетинът допринася за повишаване на имунната функция и предотвратява податливостта към заболявания.

6 антиоксиданта срещу бръчки

4. За здрав черен дроб

В последните години, западни изследвания показват, че този антиоксидант има защитни ефекти. Изследователите смятат, че кверцетинът спомага за отслабване на възпалението на черния дроб и фиброзата при мишки.

Още по темата

5. Може да помогне за намаляване на стреса

Според неотдавнашно западно изследване, кверцетинът има способността да намалява нивата на кортизола и потенциал да помага на тялото ни да управлява стреса. Според учените, добавките с кверцетин, значително намаляват реакцията на стрес както в поведението, така и в биохимичните реакции.

Храни, които подобряват притока на кислород в организма

В кои храни се съдържа най-много кверцетин? Всички видове червени, зелени и лилаво пигментирани растения са богати на кверцетин. Дори се смята, че кверцетинът е най-разпространеният флавоноид в нашето меню. Едни от най-полезните източници на кверцетин са ябълки, чушки, червено вино, тъмни череши и горски плодове, домати, броколи, зеле, спанак, цитрусови плодове, какао, червени боровинки, каперси, червен лук, зехтин, черен и зелен чай, бобови растения, гинко билоба и други.